بدون تردید یکی از جنجالی‌ترین نقل و انتقالات زمستانی فوتبال ایران در سال‌های گذشته به جدایی سیاوش یزدانی از استقلال و پیوستن این بازیکن به سپاهان برمی‌گرددساپینتو ضامن انفجار بمب سیاوش یزدانی را کشید!

ساپینتو

به گزارش همشهری آنلاین، دقیقه نود و دوم حساس‌ترین بازی هفته شانزدهم، مسابقه سپاهان - استقلال شاگردان ساپینتو پس از دریافت یک گل بد، به بازی برگشته و با گل ارسلان مطهری از شکست در نقش جهان گریخته است. همه چیز نوید شروع قابل‌قبول فصل برای مدافع عنوان قهرمانی را می‌دهد تا اینکه توپ در محوطه جریمه زیر پای شهریار مغانلو قرار می‌گیرد و یک ثانیه بعد حسن اکرمی در سوت خود به نشانه اعلام پنالتی می‌دمد. خطایی غیرقابل جبران از سوی بازیکن شماره هفت، کاپیتان سیاوش یزدانی!

بازیکنی که پیش‌تر به خاطر یک توییت جنجالی علیه سرمربی پرتغالی استقلال، خشم ریکاردو ساپینتو را در پی داشته، اما با وساطت مدیریت، به جمع بازیکنان برگشته بود، این بار با اقدامی غیرقابل بخشش در زمین بازی، مرد پرتغالی را به کنار گذاشتن همیشگی او از تیم وا داشت. این اتفاق باعث شد تا ساپینتو در نخستین تمرین استقلال پس از آن مسابقه نسبت به این بازیکن اعلام عدم نیاز کند و البته این موضوع را کاملا فنی عنوان کند اما اشاره‌ای هم به سلب اعتمادش از این بازیکن داشته باشد. جایی که در اولین نشست خبری بعد از این مسابقه که به کنفرانس قبل از بازی برابر ملوان مربوط بود، گفت: "من به او خیلی فرصت دادم. قرار گرفتن نام او (در لیست مازاد) به خاطر اشتباه پنالتی نبود، بلکه به خاطر اشتباهات پشت‌ سر همی بود که اتفاق افتاد. بیشتر آنها نیز روی ضربات ایستگاهی بود. تیم‌های حریف راحت می‌توانستند گل بزنند. من از او انتظار بیشتری داشتم، زیرا بیشتر به او فرصت دادم. اطمینان من از او سلب شد، وقتی اعتماد یک مربی از بازیکن سلب می‌شود... به خود او هم گفتم."

این مصاحبه به معنای پایان رسمی کار سیاوش یزدانی در استقلال بود. مدافعی که تا قبل از رویارویی ساپینتو در مقابل او، محبوبیت قابل توجهی در بین هواداران استقلال داشت و به خصوص به واسطه اعتنا و نقشی که فرهاد مجیدی در تیمش به او داده بود، در دل هواداران هم جا باز کرده بود و با لقب دکتر، به یکی از شاخص‌ترین بازیکنان استقلال تبدیل شده بود.

در ادامه تمجید مورایس از مهارت‌های یزدانی و ابراز علاقه به جذب احتمالی او، مدیران باشگاه سپاهان را مامور جذب این بازیکن کرد تا سیاوش دوباره بعد از چهار سال به اصفهان برگردد.

انتقالی که تا زمان بازی حذفی بین سپاهان و پرسپولیس هم داغ بود اما در ادامه از تب و تاب افتاد و به نوعی موضوع به دست فراموشی سپرده شد تا اینکه طرح یک سوال از ریکاردو ساپینتو در نشست خبری پیش از بازی با نساجی، دلخوری شدید سرمربی استقلال از همتای خود روی نیمکت سپاهان را فاش کرد.

جایی که ساپینتو در پاسخ به صحبت یک خبرنگار مبنی بر اینکه آیا با ابراز امیدواری مورایس به قهرمانی استقلال در حذفی، شاهد اتحاد بین مربیان پرتغالی خواهیم بود، گفت: "من رابطه بسیار خوبی با ایشان دارم. ولی قبل از آن موضوع سیاوش است. بعد از آن اتفاقی که افتاد، من یک مقدار ناراحت شدم که در داخل و بیرون زمین چه اتفاقی افتاد. بعد از آن دیگر هیچ صحبتی نکردیم. چون انتظار داشتم بر اساس رسمی که در پرتغال داریم، به من زنگ می‌زد و با من صحبت می‌کرد و می‌پرسید که چه اتفاقی افتاده است؟ بازیکنی اشتباه بزرگی کرده و هفته بعدش به آن تیم رفت. من چنین چیزی را در فوتبال ندیده بودم. البته برای ما هم خوب شد چون بعد از آن تیم ما خیلی خوب شد، ولی انتظار این را داشتم که به من زنگ بزند و شرایط را برای من توضیح دهد. شاید یک روزی به من زنگ بزند و راجع به آن شرایط عجیب و غریب صحبت کند. به نظر من یک کمیته باید یک بازرسی یا تحقیق در این موضوع می‌کرد ولی چنین اتفاقی نیافتد. به هرحال هر کسی مسئول رفتار خودش است. شاید یک روز به من توضیح دهد و باید ببینیم در آینده چه می‌شود."

ساپینتو در پایان این صحبت‌ها با این سوال مواجه شد که پس آیا با این حساب با سرمربی سپاهان دچار اختلاف است؟ سوالی که با این جواب از سوی پرتغالی نیمکت آبی‌ها مواجه شد: "نه ولی بعد از آن دیگر صحبت بیشتری با هم نداشتیم. فکر می‌کنم که باید این موضوع را برای من توضیح می‌داد که چرا آن بازیکن را بعد از آن پنالتی جذب کرد. آن پنالتی از ما امتیاز گرفت. بین فرهنگی که در پرتغال است، این مواقع با جدیت بیشتری کار انجام می‌شود. در مسیر متضادش، من هیچ وقت بازیکنی را از آن تیم نمی‌آورم که چنین کاری را کرده باشد. من اینگونه هستم. این منم."

صحبت‌هایی که ساپینتو با همان شور و هیجان رایج در عموم کنفرانس‌هایش آن را به زبان آورد، بار معنایی و کنایی ویژه‌ای دارد. جایی که مرد پرتغالی فقدان وجود یک کمیته مستقل برای بررسی این انتقال را نکوهش کرد و البته مشخصا عنوان کرد که اگر این ماجرا به صورت معکوس رخ می‌داد، او حاضر به جذب مدافع حریف نمی‌شد.

در این بین باید منتظر واکنش باشگاه سپاهان و ژوزه مورایس به عنوان سرمربی این تیم هم باشیم. البته تجربه نشان داده مورایس علاقه‌ای به واکنش مستقیم ندارد اما به مرور در مصاحبه‌هایی پیاپی موضع خاص خود را اتخاذ می‌کند. البته که اظهار نظر و واکنش احتمالی سیاوش یزدانی به عنوان نقش اول این داستان هم می‌تواند اتفاقات جالب‌تری را به دنبال داشته باشد.

ستاره‌ای که البته در سپاهان آن فروغ دوره بازی در استقلال را نداشت و در دوازده بازی‌ای که نامش در لیست سپاهان قرار داشت، تنها در چهار مسابقه به عنوان بازیکن اصلی در ترکیب تیمش قرار گرفت و در هشت بازی دیگر هم تنها یک بار در برابر نفت مسجدسلیمان در سه دقیقه پایانی به میدان آمد. البته بازی کردن ثابت او در دو مسابقه آخر فصل برابر پیکان و مس کرمان احتمالا حاکی از برنامه ویژه کادر فنی برای استفاده از این بازیکن در فصل آینده خواهد بود.

کد خبر 762590
منبع: ورزش سه

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • علی‌قلی IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    14 9
    مگه قربان زاده میزاره استقلال مجوز بگیره و آرامش داشته باشه از وفتی قربان زاده به فوتبال و استقلال ورود کرده آب خوش از گلوی استقلال پایین نرفته هوادار استقلال باید فتح الله زاده برگرده تا جلو قربان زاده رو بگیره حمایت کنید