گروه سیاسی: جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: تجربه دوران دفاع مقدس برای جنگ احتمالی آینده و مدیریت جنگ اهمیت دارد.

غلامعلی رشید در همایش چهارمین دوره آموزش مدرسین درس آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه‌ها در جمع فارغ‌التحصیلان دافوس ارتش ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: ادراک صحیح تهدیدات کنونی و آینده بر پایه تجربه جنگ گذشته، برای بازدارندگی در برابر وقوع جنگ و مقابله، یکی دیگر از علل توجه به دفاع مقدس است.

این مقام عالی‌رتبه نیروهای مسلح همچنین دفاع مقدس را به مثابه یک میراث ملی با دستاوردهای تاریخی که باید تحلیل و تبیین شود دانست و خاطرنشان کرد: در جهت‌گیری تدریس باید ازکلی‌گویی و طرح اختلافات و مسائل مناقشه‌آمیز نسبت به نقش سازمان‌ها در جنگ جدا اجتناب شود.

مقابله با تهدید نرم

فرمانده کل سپاه پاسداران هم با اشاره به تهدید امروز دشمنان علیه ایران گفت: مهم‌ترین و اصلی‌ترین ماموریت امروز بسیج مقابله با تهدیدات نرم و تهاجم فرهنگی دشمنان است که به‌صورت خاموش جوانان را مورد هجوم قرار داده‌اند.

به گزارش روابط عمومی نیروی مقاومت بسیج، محمدعلی جعفری در همایش فرماندهان بسیج و مسئولان آموزش و پرورش و تربیت رده‌های مختلف بسیج سراسر کشور با اشاره به تعدد ماموریت‌های نیروی مقاومت بسیج گفت: فرماندهان بسیج نباید بگذارند برخی از طرح‌ها و ماموریت‌هایی که به‌عنوان مهم‌ترین ماموریت آنها قلمداد می‌شود در بین تعداد زیاد ماموریت‌ها پنهان شود یا از آن غافل شوند بلکه باید با اولویت‌بندی کارها نسبت به انجام مهم‌ترین آنها اقدام کنند.

کشور قدرتمند خاورمیانه

سید یحیی رحیم صفوی نیز ایران اسلامی را کشوری قدرتمند، با ثبات، امن و پیشرفته در منطقه خاورمیانه دانست.

به گزارش واحد مرکزی خبر، وی در همایش «درآمدی بر کارنامه نظام جمهوری اسلامی ایران» با اشاره به جنگ عراق علیه ایران افزود: هم‌اکنون نفوذ سیاسی انقلاب اسلامی به صحنه‌هایی چون فلسطین مشاهده می‌شود به‌صورتی که دشمنان فرامنطقه‌ای ما می‌گویند وزن ژئوپلتیک ایران بالا رفته و ایران قدرت اول منطقه خاورمیانه است.

مقابله با تهدیدات نوین

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح هم گفت: نیروهای مسلح براساس چند هزار پروژه تحقیقاتی که به ثمر نشسته است، بهترین تجهیزات را برای ارتش، سپاه و نیروی انتظامی تولید و عرضه می‌کنند.

به گزارش ایسنا، حسن فیروز‌آبادی که در حاشیه مراسم بزرگداشت مقام شهید حاج محمدعلی نظران در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، افزود: تهدیدات به لحاظ فناوری درحال حرکت به سمت تجهیزات هوایی، راداری، پرنده و این موارد است. بر این اساس لازم بود یک نیروی مقتدر مأمور مقابله با این تهدیدات باشد.

کد خبر 76254

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز