گروه اجتماعی: معاون رئیس‌‏ جمهوری و رئیس بنیاد امور ایثارگران تاکید کرد: دفن شهدا در دانشگاه‌ها خواسته مردم است

حسین دهقان در نشستی خبری در مورد اعتراض برخی  دانشجویان نسبت به دفن شهدا در محیط دانشگاه‌ها، گفت: دفن شهدا خواسته عمومی مردم است و چنانچه مردم نخواهند، دولت نمی‌‏تواند خارج از خواسته آنان شهدا را در دانشگاه‌ها دفن کند البته این وظیفه بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس است.

وی اظهار کرد: اگر تعدادی از دانشجویان راضی به دفن شهدا نیستند باید دلایل‌‏شان را جویا شد. هر چند که اصل موضوع مقدس بوده و همه الزامات در این زمینه رعایت می‌شود تا بی‌‏حرمتی به شهدا صورت نگیرد.

کسری 300 میلیارد تومانی

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین از کسری 300 میلیارد تومانی این نهاد برای سال آینده در حالی خبر داد که رقم کسری سال‌جاری 315 میلیارد تومان برآورد شده است.

دهقان در مورد گزارش عملکرد سال‌87، افزود: در سال‌جاری برای جبران کسری 315 میلیارد تومانی درخواست کرده‌‏ایم که دولت فقط 200‌میلیارد تومان آن را تاکنون تامین کرده در حالی که رقم پیشنهادی بودجه بنیاد برای سال آینده 2700 میلیارد تومان بوده است که به‌نظر می‌‏رسد 2 هزار و 400 میلیارد تومان آن اختصاص یابد.

مجلس مشورتی جانبازان

رئیس بنیاد جانبازان و ایثارگران همچنین از تشکیل مجلس مشورتی جانبازان برای نخستین بار خبر داد و تصریح کرد: در گذشته طرح معتمدین معین شده که از میان ایثارگران توانمند افرادی انتخاب می‌‏شده‌‏اند، امسال مجلس مشورتی با حضور ایثارگران فعال تشکیل خواهد شد که این طرح فردا با حضور رئیس‌‏جمهوری افتتاح خواهد شد. در این مراسم، از میان مشاوران، فرمانداران و استانداران کشور انتخاب خواهند شد.

ساماندهی گلزار شهدا

دهقان در مورد ساماندهی گلزار شهدای تهران و اعتراض‌‏های برخی از خانواده‌های آنان گفت: تاکنون 60‌درصد مزارهای شهدا در استان‌های کشور ساماندهی شده‌‏اند اما گلزار شهدای تهران هنوز ساماندهی نشده و برخی از خانواده‌های شهدا ابراز نارضایتی کرده‌‏اند اما بنیاد در نظر دارد متناسب با شرایط بومی هر منطقه مزار را با در نظر گرفتن فرهنگ شهدا ساماندهی کند.

وی ادامه داد: طرح ساماندهی مزار شهدا با هدف ایجاد تسهیلات برای خانواده‌های شهدا ساماندهی خواهد شد و در این طرح قرار نیست سنگ قبر شهدا برداشته شده  یا بی‌‏حرمتی به آنان شود، بلکه به‌دنبال ارائه خدمات فرهنگی متناسب با شهدا هستیم.

وی از ارائه آمار درباره جامعه هدف جانبازان و افراد تحت پوشش امتناع کرد و گفت: یک نفر جانباز هم زیاد است به همین دلیل آماری نمی‌‏دهم و اگر مردم سؤالی دارند بیایند از من بپرسند.

کد خبر 76243

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز