شهردار تهران گفت: بناست به جای خط نخست بی آر تی، خط تراموا از ترمینال شرق تا میدان آزادی برای جابه‌جایی مسافران کشیده شود و ظرف زمانی تکمیل این خط نیز از آغاز پروژه یکسال و هشت ماه است.

زاکانی

 به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا زاکانی در هشتمین کنفرانس بین‌المللی پیشرفت‌های اخیر در مهندسی راه آهن که صبح امروز-سه شنبه دوم خرداد ۱۴۰۲- در دانشگاه علم و صنعت با حضور شهردار تهران برگزار شد، گفت: بالاترین مشکلات شهر تهران ترافیک، آلودگی هوا و بدمسکنی و بی مسکنی است. ریشه‌ی بخش عمده‌ای از این مشکلات به حمل و نقل و زیرساخت‌های محدود آن ‌در تهران برمی‌گردد. به نحوی که اکنون تنها ۳۴ درصد از رفت‌وآمدهای درون شهری با وسایل حمل‌ونقل عمومی انجام می‌شود.

زاکانی افزود: برای بهبود وضعیت حمل‌ونقل عمومی هدفگذاری شده بود تا سال ۱۴۲۰، خطوط ۱۱ گانه مترو شهر تهران با ۳۲۷ ایستگاه و ۴۵۳ کیلومتر طول افتتاح شود، اما با این وجود در تلاشیم برای حل مشکلات مردم زودتر و تا سال ۱۴۰۸ به این افق برسیم. عملیات ساخت خط ده مترو امسال و خط ۸ و ۱۱ نیز در سال آینده آغاز می‌شود. همچنین امیدواریم با تکمیل فرآیندهای لازم عملیات احداث خط ۹ نیز در سال جاری شروع شود.

شهردار تهران تاکید کرد: در کنار این هدفگذاری، فرآیند تکمیل ۷ خط نخست مترو تهران نیز پیگیری می‌شود که در نتیجه آن مطلوبیت استفاده از مترو تهران ۶۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

زاکانی ادامه داد: روزانه تهران پذیرای ۴ میلیون نفر مسافر است، بخش عمده‌ای از این مسافران باید به وسیله‌ی خطوط ریلی جابه‌جا شوند، به همین جهت دنبال اتصال شهرهای پیرامونی به تهران با راه آهن هستیم، به عنوان مثال تا شهریور امسال با افتتاح ایستگاه پرند این شهر به تهران از طریق ریل متصل خواهد شد. یا در مثالی دیگر مطابق مصوبه هیات دولت قرار است شهر ورامین در آینده‌ای نزدیک به جای راه‌آهن از طریق مترو به تهران متصل شود.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سایر الگوهای حمل‌ونقل ریلی نیز در تهران به کار گرفته خواهد شد به عنوان مثال بناست به جای خط نخست بی آر تی، خط تراموا از ترمینال شرق تا میدان آزادی برای جابه‌جایی مسافران کشیده شود و ظرف زمانی تکمیل این خط نیز از آغاز پروژه یکسال و هشت ماه است. همچنین در رابطه با گسترش ال ار تی از ترمینال شرق به اتوبان همت و پس از آن وردآورد اخیرا اقدامات تحقیقاتی را آغاز کرده‌ایم.

زاکانی تاکید کرد: خوشبختانه فناوری سیگنالینگ‌ نیز در کشور ما بومی شده‌است و ما هم به جز خطوط ۱ و ۲ مترو از این فناوری به صورت بومی استفاده می‌کنیم. تمامی این موارد نشان می‌دهد افق بهره‌مندی از صنعت ریلی در کشور ما روشن است و در شهرداری تهران نیز ما به دنبال افزایش قدرالسهم حوزه ریلی در حمل‌ونقل‌های شهری هستیم. البته پیش از این با هوشمند سازی تهران باید نیاز مردم به رفت‌وآمد در درون شهر برای دریافت و ارایه خدمات کاهش یابد.

کد خبر 762426

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • محمد IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    1 2
    اگر این حرف که از آزادی تا ترمینال شرق بتونن ترانوا امن بکشن ، عالی چون پر حجم ترین ترافیک و مسافرو این مسیر دارد
  • سید نورادلدین آل علی IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    0 1
    با عرض سلام واحترام ، با تشکر از جناب دکتر زاکانی شهردار محترم تهران ، ایشان مشکلات تهران را ترافیک ، آلودگی هوا و بد مسکنی نام بردند و... اما استاندارد یک شهر خوب در حد ام القرای جهان اسلام که نه اما در حد پایتخت ایران می توان به موارد دیگری هم نام برد ،قطعا جزء اصول یک شهر استاندارد هستند فاز جمله : امنیت (در کلیه سطوح ) می توانید بگوئید که امنیت مربوط به دیگر نهاد ها است ؟؟؟ پاسخ مگر مسکن مربوط به شهرداری است ؟ جمع آوری و سازماندهی معتادان و...بچه های خیابانی و .... نتیجه گیری : همه باید دست بدست دهیم تا بتوانیم انشاالله از این معظل رهائی یابیم . اما تکمیل خطوط مترو و علی الخصوص به شهر های حاشیه تهران از جمله شرق تهران ورامین و... شمال شرقی به پردیس و.... آسفالت های منطقه 3 و دیگر مناطق غوغا میکند در چاله وچوله ها و.... برای درآمد زائی شهردای تهران پیشنهاد می گردد که کلیه ساختمان های نیمه تمام (بخصوص منطقه یک ،دو ، سه و چهار تهران و...) بایستی به مالکین حقوقی و حقیقی یک زمان داد و به آنها اعلام گردد که در صورت عدم انجام ساختمان ها تخریب و هزینه آن هم بر عهده مالکین می باشد . و....