رقیب اصلی حسن یزدانی از مسابقات جام تختی انصراف داد. این مسابقات ۴و ۵خرداد در ارومیه برگزار می‌شود.

یزدانی

به گزارش همشهری‌آنلاین، مسابقات کشتی آزاد جام غلامرضا تختی روزهای ۴ و ۵خردادماه در سالن غدیر شهر ارومیه برگزار خواهد شد. این مسابقات با حضور ستارگان کشتی ایران برگزار می‌شود که سرشناس‌ترین آنها حسن یزدانی خواهد بود. انصراف علیرضا کریمی کار را برای یزدانی خیلی زودتر از موعد راحت کرد تا از همین حالا او را ملی‌پوش ایران در بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی بدانیم. کریمی در فینال لیگ، رقابت جذابی با یزدانی داشت و با روی پل زدن قهرمان جهان و المپیک برای لحظاتی او را با خطر جدی روبه‌رو کرد. کریمی ۳مدال جهانی در کارنامه دارد و تا الان سرشناس‌ترین غایب جام تختی خواهد بود.

غیبت سرلک و کریمی

در فاصله ۲روز مانده تا شروع جام تختی، علیرضا سرلک دارنده مدال نقره جهان و علیرضا کریمی دارنده ۳مدال جهان و طلای بازی‌های آسیایی با ارسال مدارک پزشکی به فدراسیون غیبت خودشان را در این مسابقات اعلام کرده‌اند. حالا باید دید فدراسیون کشتی غیبت آنها را موجه می‌داند یا نه؟ در وزن نخست (۵۷کیلوگرم) سرلک در مسابقات اخیر (جهانی و قهرمانی آسیا) ناکام بوده ولی در غیاب او، کشتی‌گیری هم وجود ندارد که کادر فنی بتواند روی او حساب باز کند. به همین دلیل این احتمال وجود دارد که سرلک به همراه نفر اول جام تختی در یک تورنمنت تست شود. ۵۷کیلوگرم وزن المپیکی است و در فاصله چند روز از مسابقات جهانی نماینده ایران باید در بازی‌های آسیایی هم محک بخورد. در ۸۶کیلوگرم، حسن یزدانی از سال۲۰۱۷ تا به حال دوبنده تیم ملی را در مسابقات مهم در اختیار داشته است. او در جهانی۲۰۲۲ برای بار چهارم مقابل دیوید تیلور شکست خورد و حالا چشم به دیدار مجدد با تیلور در جهانی۲۰۲۳ دارد. با شرایط موجود یزدانی با قهرمانی در جام تختی دوبنده تیم ملی را برای مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی به دست می‌آورد و خیلی بعید است او در مقابل کریمی محک بخورد. یزدانی هر بار که با علیرضا کریمی کشتی گرفته پیروز میدان بوده و طلای جام تختی برای او حکم دوبنده تیم ملی در ۲ رویداد مهم جهانی و بازی‌های آسیایی را دارد.

از تماشای رایگان تا ارفاق وزن

تماشای این مسابقات رایگان اعلام شده است. با توجه به حضور ستاره‌های کشتی ایران در این رقابت‌ها پیش‌بینی می‌شود سالن برگزاری مسابقات مملو از تماشاگر شود. حضور تیم‌های خارجی هم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و سخنگوی فدراسیون اعلام کرده حضور روس‌ها به کل منتفی است و شاید فقط 2 تیم خارجی در این مسابقات حاضر باشند. کادر فنی کشتی هم در یک تصمیم بحث‌برانگیز اعلام کرد مسابقات اوزان 65، 70، 86 و 92 کیلوگرم با 2کیلوگرم ارفاق برگزار خواهد شد و سایر اوزان سر وزن قانونی خواهد بود. با توجه به اوزان اعلامی هیچ منطقی نمی‌توان برای این موضوع پیدا کرد که چرا این 4وزن با ارفاق است و بقیه مسابقات سر وزن قانونی خواهد بود. از این 4وزن، 2وزن المپیکی هستند و 2وزن غیرالمپیکی! مدعیان اصلی اوزان 65، 70 و 92کیلوگرم از حضور در جام تختی معاف هستند و رقابت‌های 86کیلوگرم با حضور تمام مدعیان برگزار می‌شود. کادر فنی هم هیچ دلیلی برای این تصمیم اعلام نکرده است. رحمان عموزاد در 65کیلوگرم، کامران قاسمپور در 92کیلوگرم و امیرمحمد یزدانی در 70کیلوگرم از حضور در جام تختی معاف هستند.

کد خبر 762285
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • جهت IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    2 2
    خوب
  • فرهاد IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    4 0
    چرا سورپرایز؟
  • عجب IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    6 1
    راستی چراخارجیاشرکت نمیکنن اون دوتا یکیش افغانستان ودومی هم پاکستانه خدایی چه بارفنی بالایی داره
  • قدرت خالص IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    11 2
    زنده باد آقای حسن خان یزدانی اخه کریمی عددی نیست در مقابل دادش حسن یزدانی کریمی اخلاق نداره مسابقه قبل وقتی دادش حسن کریمی زد قيافه کریمی ديدنی بود کریمی مرام نداره
  • فران IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    11 28
    تمام کشتی گیران تاپ وزن ۸۶ کیلو یک طدف و یزدانی و تیلور هم یک طرف .ان شا الله که این بار یزدانی تیلور را شکست دهد.بهترین فن که تیلور تا بحال ا یزدانی ندزده و میتواند اک را غافلگیر کند بنظر بزکش (فن تخصصی رسول خا دم) میباشد
    • مهدی IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
      14 3
      سر مربی کی بودی گوگولی
  • امیر کریمی IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    12 1
    رررررقیب چه خنده دار اون یه رقیب داره تو دنیا تیلوووورفقط حسن شاه این وزنه
  • محمد IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    5 5
    حسن یزدانی برتری داره به کریمی و این مسابقات موقعیت خوبی هست که کریمی بتونه پیراهن تیم ملی رو به تن کنه اگر حقش باشه