وزیر بهداشت کشورمان صبح امروز با فاتح الفیاض، رییس سازمان حشد الشعبی عراق دیدار و درباره تمهیدات روشمند و آمادگی‌های بهداشتی سازمان یافته برای راهپیمایی عظیم اربعین و تبادل استاد و دانشجو با عراق گفت‌وگو کرد.

دیدار وزیر بهداشت با رئیس حشد الشعبی

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت کشورمان صبح امروز در دیدار با فاتح الفیاض رئیس سازمان حشد الشعبی عراق گفت: استقرار واحدهای بهداشتی درمانی سیار و ایجاد تونل‌های عایق سرما با هدف جلوگیری از گرمازدگی زائران اربعین تدبیری ضروری است که اجرای آن در مراسم جهانی اربعین امسال می‌تواند به آسایش و رفاه زوار کمک کند.

وی افزود: ایران آمادگی تبادل استاد و دانشجو در رشته‌های علوم پزشکی را با عراق دارد و می‌تواند تجارب و دستاوردهای خود را در حوزه فناوری‌های پزشکی با متخصصان عراق به اشتراک بگذارد.

دکتر فاتح الفیاض با اشاره به تأسیس دانشگاه «سبطین» با هزینه دولت عراق و پشتیبانی علمی و آموزشی ایران از این دانشگاه افزود: این همکاری‌ها با کمک نیروهای مردمی به ویژه حشدالشعبی عراق تسریع و گسترش می‌یابد.

رئیس سازمان حشد الشعبی عراق نیز در این دیدار گفت: در راهپیمایی اربعین به دو نوع خدمت نیاز است؛ خدمت در حوزه حفظ امنیت و خدمت در حوزه تأمین سلامت زائران.

وی افزود: ارائه خدمات سلامت به جمعیت انبوه زوار در واحدهای سیار کاری دشوار و نیازمند پیش بینی از ماه‌ها قبل است.

کد خبر 762167
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha