شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۸۷ - ۲۱:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: برندگان سی و چهارمین دوره جوایز سینمایی سزار، معادل فرانسوی جوایز اسکار جمعه 27 فوریه (9 اسفند) اعلام شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه ونسان کسل، هنرپیشه فرانسوی، که از جمله در فیلم‌های اوشن 12 و 13، نقش‌آفرینی کرده است، جایزه بهترین بازیگر مرد را به خاطر بازی در نقش یک گانگستر فرانسوی دریافت کرد.

اما فیلم او "مسرین"، که با 10 نامزدی به مراسم اهدای جوایز سزار رفته بود، تحت‌الشعاع فیلم "سرافین" - داستان یک زن نظافتچی بدلباس که زندگی سری به عنوان یک هنرمند دارد،- قرار گرفت که  هفت جایزه سزار، از جمله جایزه بهترین فیلم فرانسوی را دریافت کرد.

 سرافین، که مارتین پرووست آن را کارگردانی کرده است، همچنین جایزه‌های سزار بهترین بازیگر زن، برای ستاره بلژیکی‌اش، یولاند مورو، بهترین فیلمنامه، بهترین فیلمبرداری، بهترین موسیقی، بهترین طراحی صحنه و بهترین طراحی لباس  را به دست آورد.

 پرووست جایزه بهترین کارگردانی را از شون‌ پن بازیگر-کارگردان هالیوود دریافت کرد.

فیلم داستان یک مجموعه‌دار هنری آلمانی در فرانسه را روایت می‌کند که کشف می‌کند زن نظافتچی‌اش یک هنرمند مخفی است.

کسل، اکنون یک بازیگر شناخته‌شده نقش‌های منفی در هالیوود و نیز فیلم‌های فرانسوی، است ستاره فیلمی خشن بود که بر اساس زندگی چهره مشهور زیرزمینی فرانسه در دهه 1970 ژاک مسرین ساخته شده است. این فیلم همچنین جایزه بهترین کارگردان را برای ژان فرانسوا ریشه به ارمغان آورد.

 فیلم مستند انیمیشنی "رقص با بشیر" ساخته آری فولمن که جنایات اسرائیل در جنگ سال 1982 در لبنان را به تصویر می‌کشد و قبلا جایزه کره طلایی را برده بود، جایزه بهترین فیلم خارجی را برد.

ستاره آمریکایی، داستین هافمن نیز در این مراسم یک جایزه سزار ویژه دریافت کرد.

کد خبر 76184

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز