همشهری آنلاین: ظرفیت تولید نفت ایران در سال ۱۳۸۸ افزایش می‌یابد و با انجام پروژه‌های مهم، به رکورد ۴ میلیون و ۳۵۰هزار بشکه در روز خواهد رسید.

سیف‌الله جشن‌ساز - مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران - در گفت‌وگویی با شانا با بیان این مطلب گفت: این پروژه‌های مهم که در بخش‌های بالادستی صنعت نفت انجام می‌شود شامل مطالعات زمین‌شناسی، فعالیت‌های اکتشافی، مطالعات رفتار مخزن و توسعه مخازن است؛ ضمن این که به موازات انجام این پروژه‌ها تاسیسات رو زمینی فرآورش و تولید نفت در مناطق عملیاتی نیز احداث، توسعه، نوسازی و بازسازی می‌شوند.

معاون وزیر نفت تصریح کرد: میزان افزایش یا کاهش تولید نفت بر اساس نتایج به دست آمده از مطالعات فنی و تخصصی در حوزه زمین‌شناسی، مهندسی مخازن، مهندسی بهره‌برداری و سایر حوزه‌های تخصصی است به گونه‌ای که تمام برنامه‌ریزی‌های شرکت ملی نفت ایران در زمینه میزان تولید بر اساس مطالعات انجام شده در این حوزه‌های تخصصی است.

جشن‌ساز ادامه داد: هم اکنون مطالعات متعددی در شرکت ملی نفت ایران در زمینه لرزه نگاری ۳ بعدی از میدان‌های نفتی کشور در حال انجام است که این مطالعات اساس عملیات مهندسی بهره‌برداری از مخازن نفتی است.

امیدواری به افزایش قیمت نفت در ماه‌های آینده

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران به افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی در ماه‌های آینده اظهار امیدواری کرد و گفت: پایبندی اعضای اوپک به کاهش تولید، تثبیت کنونی قیمت‌ها و پیش‌بینی افزایش مصرف نفت، ۳ عامل مهم به افزایش قیمت جهانی نفت در ماه‌های آینده در بازارهای جهانی است.

جشن‌ساز یادآور شد: در حال حاضر قیمت جهانی نفت بین ۳۷ تا ۴۲.۵ دلار برای هر بشکه تثبیت شده که کاهش مصرف انرژی در اثر بروز بحران مالی در آمریکا و اروپا در این سیر قیمتی بی‌تاثیر نبوده است.

کد خبر 76129

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز