چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۰
۰ نفر

دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق گفت: معاملات کشور عراق بیشتر به صورت نقدی است و امکان ممنوعیت معاملات دلار در این کشور وجود ندارد.

حمید حسینی

به گزارش همشهری آنلاین، حمید حسینی در واکنش به خبر ممنوعیت معاملات دلار در عراق افزود: انتشار این خبر بیشتر توسط برخی از مبادی غیررسمی منتشر و وایرال شده است.

وی افزود: البته مشاهدات میدانی دیروز در کشور عراق نشان‌دهنده این بود که برخی از صرافی‌ها بیان کرده‌اند که مبادلات داخلی کشور عراق نباید با دلار باشد و معاملات داخلی باید با دینار انجام شود. اما حقیقت این است که اقتصاد کشور عراق دلار زده است و مبادلات داخلی این کشور بیشتر به صورت نقدی انجام می‌شود. بنابراین امکان اجرایی شدن چنین تصمیمی در کشور عراق به سختی ممکن است.

دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق گفت: شبکه بانکی کشور عراق در معاملات این کشور نقش زیادی ندارد و مردم عراق درآمدهایشان را بیشتر از طریق دلار نگهداری می‌کنند و دینارهای عراق پاسخگوی تمام معاملات این کشور نیست.

حسینی تاکید کرد: علاوه بر این ممنوعیت معامله با دلار مربوط به معاملات داخلی این کشور مثل معاملات خودرو، ملک و … می‌شود و تأثیری بر مبادلات ارزی ایران و عراق ندارد. شرایط داخلی عراق نیز به گونه‌ای نیست که معاملات دلار ممنوع شود.

کد خبر 760899
منبع: مهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha