سرمربی پرسپولیس در نشست خبری پایان مسابقه با گل‌گهر به یکی از بازیکنانش تذکر داد.

یحیی گل‌محمدی

به گزارش همشهری‌آنلاین، علیرضا بیرانوند آنقدر روی بازی نمایشی و تلاش برای دریبل‌زدن بازیکنان حریف اصرار کرد که آخرش صدای یحیی گل‌محمدی هم درآمد. سرمربی پرسپولیس که از پیروزی ۴گله تیمش در برابر گل‌گهر شادمان بود و البته نمی‌خواست روحیه دروازه‌بان اصلی‌اش را در آستانه بازی هفته آخر به هم بریزد، در نشست خبری بعد از مسابقه با لحنی محتاطانه به بیرو تذکر داد که حواسش را جمع کند. یحیی گفت: «بیرانوند خیلی به ما در بازی‌سازی کمک می‌کند و بسیاری از موقعیت‌ها و گل‌هایی که زدیم به‌خاطر بازی با پای اوست. اما خُب در بعضی دقایق باید ریسک کار را کمتر کند. یک جاهایی می‌تواند راحت‌تر بازی کند به جای اینکه ریسک داشته باشد.» یحیی در پایان همین بخش از سخنانش یادآوری کرد در رختکن با بیرانوند هم صحبت کرده و لابد به او گفته است که دیگر دنبال دریبل‌زدن بازیکنان حریف و به‌رخ‌کشیدن اعتمادبه‌نفس خودش نباشد.

نکته اینجاست که بیرانوند تابه‌حال بارها اقدام به رفتارهای ریسکی کرده و از خوش‌اقبالی محض او، در هیچ‌یک از این موارد اتفاق زیانباری برایش رخ نداده است. در مرحله انتخابی جام‌جهانی و در شرایطی که تیم ملی در صیدا با یک گل از لبنان عقب بود، بیرو سعی کرد بازیکن حریف را دریبل کند که توپش لو رفت و نزدیک بود گل دوم را بخوریم. این همان مسابقه‌ای است که ایران در آخرین دقایقش ۲گل زد و ۳امتیاز را گرفت اما واقعا روشن نیست اگر گل دوم را خورده بود باز می‌توانست به بازی برگردد یا نه. شاید اصلا کل رؤیای صعود تیم ملی به خطر می‌افتاد. البته این اتفاق رخ نداد اما خود بیرو در تیم ملی مدت‌ها نیمکت‌نشین شد.

در همین فصل، بیرانوند در مسابقه با فولاد هوس کرد احسان پهلوان را دریبل بزند که باز هم توپ لو رفت و نزدیک بود پرسپولیس گل بخورد. در بازی با ملوان اما بیرانوند یک دریبل موفق داشت که گویا به مذاقش خوش آمد و باعث شد او مقابل گل‌گهر هم این کار را تکرار کند. این بار هم توپ او لو رفت و شاید اگر میهمان به گل می‌رسید، کل معادلات قهرمانی دستخوش تغییر می‌شد. این ماجراجویی‌ها فعلا که برای او به خیر گذشته، اما کاش بیرانوند بداند همه تجربه‌ها قرار نیست بدون تاوان باشند.

کد خبر 760513
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
    2 0
    آقابیرانوندالبت ستون تیم ارتش سرخه ولی اگراز این حرکتاش صرف نظرکنه۲۰بودمیشود۲۰۰