سرمربی سابق پاس و سایپا می گوید شانس قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر بیشتر از سپاهان است.

سپاهان - پرسپولیس

به گزارش همشهری آنلاین مجید جلالی در مورد کورس قهرمانی تیم‌های پرسپولیس و سپاهان در هفته آخر و عقب ماندن استقلال از این رقابت اظهار داشت: واقعیت این است که این سه تیم خود را در قواره قهرمانی نشان دادند. پرسپولیس، استقلال و سپاهان بخصوص بعد از جام جهانی  بازی‌های با کیفیتی از خود به نمایش گذاشتند و نشان دادند که شایسته قهرمانی هستند. البته در طول مسیر یک لحظه غفلت می‌تواند سرنوشت قهرمان را عوض کند. تصور کنید سه نفر در حال دویدن و مسابقه هستند و یکی از آنها لحظه ای برمی‌گردد و عقب را نگاه می‌کند همین باعث می‌شود که از دو نفر دیگر عقب بماند. با این حال هر ۳ تیم شایسته قهرمانی بودند. سپاهان در دیدار با ملوان دچار لغزش شد و یک امتیاز از پرسپولیس عقب افتاد.

سرمربی اسبق تیم سایپا در مورد اینکه دو مربی پرتغالی در تعقیب مربی ایرانی در جدول لیگ هستند و این مساله می‌تواند تفاوت مربی ایرانی و خارجی را در لیگ نشان بدهد، گفت: در مورد این سه تیم نمی‌توانیم خط کشی در مورد مربی ایرانی و خارجی قرار بدهیم. این سه تیم با هر مربی که در لیگ شرکت کنند در بین سه تیم اول قرار می‌گیرند که دلیلش ظرفیت‌هایی است که این سه باشگاه دارند. هم از نظر منابع مالی، حجم تبلیغات، امکانات و تجهیزاتی که در اختیار دارند. اگر دو باشگاه مربی خارجی دارند به دلیل تصمیم مدیرانشان است وگرنه هر سه تیم سوابق قهرمانی و مزیت های زیادی دارند.

جلالی درمورد اینکه دلیل بازی های با کیفیت سه تیم بعد از جام جهانی را چه می داند؟، گفت: ۵۰ روز تعطیلی لیگ باعث شد که تیم ها به شرایط مطلوب‌تری برسند. پرسپولیس از ابتدای فصل تقریبا خوب بازی می کرد اما استقلال و سپاهان مربیانی آوردند که دیر به تیم اضافه شدند و مربی برای آنکه تاثیر خود را در تیم بگذارد به زمان نیاز دارد. 

وی در مورد اینکه کدام تیم قهرمان لیگ خواهد شد، گفت: پرسپولیس در جدول شرایط بهتری دارد و یک امتیاز از سپاهان جلوتر است از سویی دیگر با تیمی بازی دارد که شرایط جدول برایش تعیین کننده نیست؛ اما سپاهان با حریفی بازی می‌کند که برای بقا در لیگ برتر می‌جنگد. سپاهان برتری اش را در همان دیدار خانگی با ملوان از دست داد وگرنه همه چیز اکنون برعکس می‌شد. 

سرمربی اسبق تیم پیکان تهران در مورد همگروهی تیم ملی با فلسطین، هنگ کنگ و امارات و شانس قهرمانی در جام ملت‌ها، اظهار داشت: در گروه خیلی خوبی قرار گرفتیم اما برای قهرمانی نیاز به پارامترهایی داریم که فوتبال ما به طور طبیعی آنها را ندارد. اگر این پارامترها را داشتیم این همه در انتظار قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا یا جام ملت ها نمی‌ماندیم. با این حال در فوتبال چیزی قابل پیش بینی نیست و بر اساس غافلگیری ممکن است بتوانیم به قهرمانی برسیم اما اگر براساس منطق فوتبال بخواهیم صحبت کنیم می‌توانیم در جمع ۴ تیم نیمه نهایی حضور داشته باشیم.

کد خبر 760505

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha