کمپانی«ای ای» (EE) به میلیون‌ها کاربر گوشی‌های آیفون و کاربران سیستم‌عامل اندروید درباره متن «دو کلمه‌ای» که مجرمان سایبری به واسطه آن به حساب‌های بانکی شما حمله می‌کنند؛ هشدار داده و راهکارهای چگونگی تشخیص آن ارائه می‌دهد.

اندروید و آیفون

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از روزنامه سان، کمپانی «ای ای» بزرگترین و سریع ترین شبکه تلفن همراه در بریتانیا و ارائه دهنده ترافیک اینترنتی ۴G و ۵G، به دارندگان تلفن هشدار داده که مراقب پیام‌های خطرناک باشند. مجرمان سایبری سعی می‌کنند با ارسال این پیامک‌ها اطلاعات خصوصی یا پول شما را بدزدند  و می‌توانند به هر آنچه می‌خواهند  در عرض چند ثانیه دست پیدا کنند..

کمپانی «ای ای» در یک یادداشت رسمی درباره «اسمیشینگ» (smishing) هشدار داد. «اسمیشینگ» یک حمله مهندسی شده اجتماعی است که از پیام‌های متنی جعلی برای فریب افراد برای دانلود بدافزار، اشتراک‌گذاری اطلاعات حساس یا ارسال پول برای مجرمان سایبری استفاده می‌کند. «اسمیشینگ»نوعی از فیشینگ است .در فیشینگ شخصی با تظاهر به اینکه یک شخص یا شرکت مورد اعتماد است، شما را فریب می دهد . عملیات فیشینگ نیز با استفاده از متن انجام می‌گیرد.

پیام‌های جعلی بسیار رایج هستند و می‌توان به راحتی گرفتار آن‌ها شد، بنابراین باید بسیار مراقب باشید تا از آن اجتناب کنید. «ای ای» توصیه می کند: اگر پیامی دریافت کرده‌اید که اطلاعات شخصی یا مالی مانند جزئیات امنیتی شخصی، حساب بانکی یا رمز عبور را درخواست می کند، توجه داشته باشید که ممکن است کلاهبرداری باشد.

یک تاکتیک رایج وجود دارد که کلاهبرداران اغلب سعی می کنند از آن استفاده کنند. عبارت خطرناکی که باید در متون به آن توجه کنید «اکنون اقدام کن»، است. «ای ای» گفت اغلب فرستنده از لحن «فوری» استفاده می کند تا شما در تصمیم گیری عجله کنید. البته این تنها علامت هشدار دهنده نیست بلکه شما با یک متن کلاهبرداری خطرناک روبرو هستید.

«ای ای»همچنین در مورد پیام هایی که از شما می خواهند اطلاعات را تحویل دهید یا روی پیوندها (لینک‌ها) کلیک کنید هشدار داد. این کمپانی توضیح داد: "در این پیام‌ها از شما خواسته می‌شود اطلاعات حساس شخصی یا مالی، رمز عبور یا انجام معاملات را با دنبال کردن پیوندی (لینکی) در پیام ارائه دهید. اگر روی پیوندی در یک پیام کلاهبرداری کلیک کنید، بسیار خطرناک است. ممکن است از این طریق در نهایت بدافزاری روی دستگاهتان نصب شده باشد، که مجرمان سایبری بتوانند با استفغاده از آن با حساب‌های شما خرید کنند یا اطلاعات خصوصی یا پول شما را به سرقت ببرند.

بیشتر بخوانید:

یکی دیگر از علائم هشدار دهنده مهم زمانی است که پیامی از شما می‌خواهد که تماس تلفنی برقرار کنید. «ای ای»گفت: درچنین پیامی از شما خواسته می‌شود با شماره خاصی که برای شما ناشناخته است تماس بگیرید. اگر به پیامی که برای شما ارسال شده شک دارید، از طریق یک منبع معتبر مانند وب سایت شماره آن‌ها را پیدا کنید و تماس بگیرید.

کد خبر 760125

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha