سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۸۵ - ۱۵:۴۳
۰ نفر

در حضور هیات‌های نمایندگی در اجلاس رسانه آسیا 2006 در کوالالامپور پایتخت مالزی، اعلام شد که قوانین رسانه‌یی با پیش‌نویس‌های مطلوب می‌توانند محرک‌ها و انگیزه‌هایی را برای توسعه رسانه همزمان با ایجاد اطمینان با توجه به ساختار و روش‌های ارایه مجوز و تامین هزینه‌ی پروژه‌های رسانه‌یی ارایه کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) عبدالوحیدخان از دفتر یونسکو در سخنرانی خود درباره استقبال و اعتبار رسانه گفت که در بازارهای رسانه‌یی در حال توسعه یک قانون رسانه‌یی که مجوز و روند نشر مکرر را در اختیار داشته باشد، محرکی برای شبکه‌های پخش سراسری خصوصی و عمومی خواهد بود.

وی در ادامه گفت: علاوه بر این، در بازارهای رسانه‌یی در حال توسعه است که وجود شبکه‌های پخش سراسری عمومی و البته مستقل ضروری و حایز اهمیت است؛ چراکه در این بازارها است که دولت اغلب تنها نمادی است که منابع کافی برای نشر و پخش اطلاعات دارد.

خان که سمت دستیاری دبیر کل یونسکو را در بخش ارتباطات و اطلاعات برعهده دارد، هم‌چنین گفت که حضور دولت در یک نهاد قانونگذار رسانه‌یی لزوما تاثیر منفی بر استقلال رسانه‌ ندارد.

در این اجلاس هم‌چنین مطرح شد در حالی که محتوی هنوز در اولویت قرار دارد، اما ابزار ارایه آن نیز باید تغییر کرده و و به ابزاری کارآمد و مناسب تبدیل شود.

در حال حاضر هیچ محتوی واحدی وجود ندارد که متناسب با تمام ابزار رسانه‌یی باشد. وقتی یک نوع از ابزار با یک محتوا به‌خوبی کار می‌کند، ممکن است برای محتوای دیگر کارآمد نباشد.

اجلاس رسانه آسیا ازسوی موسسه توسعه پخش سراسری آسیا - اقیانوسیه و در کوالالامپور سازماندهی شده است. در این کنفرانس سه‌روزه فعالان رسانه‌یی و فرهنگیان از سراسر جهان حضور داشتند.

کد خبر 76

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز