چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۳:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: دولت باراک اوباما قصد دارد تا روزهای آینده خروج همه نیروهای جنگی آمریکا را تا اگوست 2010 اعلام کند

روزنامه دی ولت بر روی پایگاه اینترنتی خود گزارش داد، رییس جمهور آمریکا پیش از این در سخنرانی در برابر کنگره در واشنگتن گفت: «من به زودی رویکرد جدیدی را در قبال عراق اعلام می‌کنم که بر اساس آن عراق به طور کامل به مردم این کشور واگذار می‌شود و جنگ به شکلی مسوولیت‌پذیرانه پایان می‌یابد.»

آنگونه که «واشنگتن پست» و «نیویورک تایمز» روز چهارشنبه خبر دادند عقب نشینی تا اوت 2010 سه ماه طولانی‌تر از ضرب‌الاجل 16 ماهه‌ای خواهد بود که اوباما در رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری‌اش اعلام کرده بود.

این در حالی است که به نوشته نیویورک تایمز، امرای ارتش آمریکا از رییس جمهور این کشور زمان بیشتری خواسته‌اند تا پیشرفت‌های امنیتی در عراق استحکام یافته، نهادهای سیاسی تقویت شوند و عراق دوباره وارد بی‌ثباتی نشود. این روزنامه ادامه داد که در مذاکرات بحث 23 ماه هم مطرح شده است.

در حال حاضر حدود 140 هزار سرباز آمریکایی در عراق مستقر هستند. حتی پس از خروج نیروهای جنگی آمریکا از خاک عراق هم ده‌ها هزار سرباز آمریکایی در این کشور باقی می‌مانند تا به آموزش نیروهای عراقی پرداخته و از تاسیسات آمریکا حمایت کنند. در دوره تبلیغات انتخاباتی، سخن از حضور 30 هزار تا 55 هزار نیرو به میان آمده بود. 

بر اساس این گزارش‌ها، اوباما قصد دارد تصمیم خود را روز جمعه در جریان بازدید از پایگاه نیروی دریایی آمریکا در ایالت کارولینای شمالی اعلام کند.

کد خبر 75990

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز