پس از آنکه مشخص شد ایران در رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۲۳ قطر با امارات متحده عربی، هنگ‌کنگ و فلسطین روبرو خواهد شد، گمانه‌زنی و پیش‌بینی‌ها در مورد نتایج هم به اوج خود رسید.

تیم ملی ایران

به گزارش همشهری آنلاین، ایران و امارات بازی‌های رسمی و غیررسمی ثبت‌نشده بسیاری با یکدیگر برگزار کرده‌اند که بیشتر آنها با پیروزی ملی‌پوشان کشورمان همراه بوده است.

آخرین باری که امارات توانسته دروازه ایران را باز کند به تساوی روز ۲۹ آبان ۱۳۸۷ بازمی‌گردد که این بازی در چارچوب رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۰ انجام شد.

در بازی‌های رسمی ثبت‌شده در فیفا، ایران ۱۴ پیروزی مقابل امارات دارد و ۴ بازی هم به تساوی رسیده است. با این حال، در ۱۱ شهریور ۱۳۷۶، تیم‌های ملی فوتبال ایران و امارات در دیداری دوستانه در ورزشگاه شیخ زاید ابوظبی به مصاف هم رفتند که این مسابقه با برتری ۳ بر یک امارات به پایان رسید تا تنها پیروزی تاریخ امارات مقابل ایران به ثبت برسد.

ایران و هنگ‌کنگ نیز ۷ بار مقابل هم صف‌آرایی کرده‌اند که ۶ برد برای ایران و یک پیروزی برای هنگ‌کنگ ماحصل این مسابقات بوده است.

ایران و هنگ‌کنگ در مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ هم‌گروه بودند و در دو بازی تیم ملی کشورمان با نتایج ۲ بر صفر و ۳ بر یک مقابل حریف به برتری رسیده است.

تنها شکست ایران مقابل هنگ‌کنگ به یک بازی دوستانه در تاریخ ۲ مرداد ۱۳۵۳ بازمی‌گردد که ایران در زمین حریف با یک گل شکست خورد.

هنگ‌کنگی‌ها در ۷ بازی تنها ۲ بار موفق به باز کردن دروازه ایران شده‌اند و در مجموع ۱۴ گل دریافت کرده‌اند.

ایران و فلسطین تاکنون بازی رسمی مقابل هم نداشته‌اند و هرچه بوده یا در چارچوب رقابت‌های غرب آسیا بوده و یا بازی‌های دوستانه.

سابقه مسابقات رسمی دو تیم به ۷ بازی برمی‌گردد که ۴ برد برای ایران و ۳ تساوی برای هر دو تیم در آن به چشم می‌خورد.

آخرین بازی دو تیم ۴ دی ۱۳۹۷ در چارچوب یک بازی دوستانه بود که با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

کد خبر 759789

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha