مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۸۷ - ۰۶:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: اهالی زمین امروز چهارشنبه هفتم اسفندمی‌توانند با چشم غیر مسلح یک ستاره دنباله دار بسیار زیبای سبزرنگ را که نخستین بار وارد منظومه شمسی شد، مشاهده کنند.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از  شبکه تلویزیونی فاکس نیوز: اخترشناسان آمریکایی اعلام کردند: ستاره دنباله دار لولین مشهور به سبز که 75 برابرزمین وسعت دارد؛ نخستین بار وارد منظومه شمسی شده و هم اکنون در حال گذر از کنار سیاره ماست.

دانشمندان تاکید کردند: اهالی مسکو می‌توانند در ساعت شش و 43 دقیقه روز بیست و پنجم فوریه ستاره دنباله دار لیولین را بدون نیاز به تجهیزات ویژه‌ای ببینند.

براساس این گزارش، ستاره دنباله دار سبز که در فاصله 61 میلیون کیلومتری از زمین حرکت می‌کند از آسمان برخی مناطق زمین مانند آریزونا تا سه روز آینده، قابل رویت خواهد بود.

لیولین نخستین بار است که در منظومه شمسی بسر می‌برد و پس از گردش دور خورشید سرعت آن به شدت افزایش می‌یابد و منظومه شمسی را ترک می‌کند.

این ستاره بر خلاف سیاره‌های موجود در منظومه شمسی در جهت عقربه ساعت دور خورشید می‌گردد.

به گفته دانشمندان‌، این جرم آسمانی بسیار جالب توجه است و نام آن از رصد خانه تایوان که کارشناسان آن دو سال پیش برای نخستین بار ستاره را کشف کردند گرفته شده است ، البته یک دانشجوی چینی هم در افتخار کشف این ستاره دنباله دار با منجمان تایوانی سهیم است.

این ستاره از گازهای سمی تشکیل شده که تحت تاثیر پرتوهای خورشید به رنگ سبز مشاهده می‌شوند. 

کد خبر 75976

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز