پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۰
۰ نفر

مصر روز چهارشنبه میانجیگری برای پایان دادن به درگیری‌های میان سازمان جهاد اسلامی فلسطین و رژیم صهیونیستی را آغاز کرد.

GAZA

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز درگیری در غزه با حمله نظامی نیروهای هوایی رژیم صهیونیستی به اهداف مربوط به سازمان جهاد اسلامی آغاز شد و با حملات موشکی از سراسر مرز غزه به سوی اهدافی تا کیلومترها دورتر در شهر تل‌آویو ادامه یافت.

دور دوم آتشباری در این هفته پس از ماه‌ها بالا گرفتن سطح خشونت‌ها با حمله هوایی روز سه‌شنبه رژیم صهیونیستی آغاز شد که به شهادت سه فرمانده ارشد سازمان جهاد اسلامی انجامید.

قاهره که در دورهای قبلی جنگ هم میانجی برقراری آتش‌ٰبس بوده است، به گفته داوود شهاب، سخنگوی جهاد اسلامی دوباره میانجی‌گیری برای آتش‌بس را آغاز کرده است. الی کوهن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز در مصاحبه‌ای گفت که در حال بررسی پیشنهادهای مصر در این باره است.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد به محل‌های ذخیره موشک در غزه حمله پیش‌دستانه کرده است و صدای انفجارها در نقاط متفاوت در غزه به گوش می‌رسید، از جمله در نقطه‌ای که به گفته شاهدان یک اردوگاه آموزشی در بخش شمالی نوار غزه است و یک منطقه باز در جنوب غزه.

دقایقی پس از حملات رژیم صهیونیستی به غزه، آژیرها در آن سوی مرز در شهرک‌های مرزی به صدا درآمدند و بعد در داخل و اطراف شهر تل‌آویو در فاصله ۶۰ کیلومتری از غزه هم شنیده شد.

سخنگوی نظامی رژیم صهیونیستی از شلیک بیش از ۳۰۰ موشک از غزه خبر داد و مدعی شد که ۶۶ موشک در خود غزه فرود آمده‌اند.

فرماندهی مشترک گروه‌های نظامی غزه که شامل جهاد اسلامی و نیز گروه بزرگتر حماس می‌شود که حکومت این منطقه را به دست دارد، مسئولیت این موشک‌باران را پذیرفت.

اما مقامات نظامی رژیم صهیونیستی می‌گویند هیچ نشانه‌ای از اینکه حماس- که تصور می‌رود صدها موشک در انبارهای سلاح‌هایش داشته باشد- موشک‌های خودش را شلیک کرده باشد، مشاهده نکرده‌اند. این مقامات همچنین مدعی شدند که حملات انجام شده به غزه فقط بر اهداف مرتبط با گروه جهاد اسلامی فلسطین متمرکز بوده است.

در مجموع ۲۰ فلسطینی از جمله دست کم پنج زن و پنج کودک  به علاوه سه فرمانده ارشد گروه جهاد اسلامی و چهار پیکارجوی این گروه در حملات رژیم صهیونیستی که از پیش از بامداد روز سه‌شنبه شروع شد، به شهادت رسیده‌اند. یک دختر ۱۰ ساله در میان شهدای فلسطینی در روز چهارشنبه بود، اما چگونگی کشته شدن او اعلام نشده است.

فرماندهی مشترک رزمندگان فلسطینی اعلام کرد که موشک‌باری از غزه در تلافی حملات رژیم صهیونیستی بود که که این فرماندهی آن را «بمباران وحشیانه و نابکارانه خانه‌های غیرنظامی بود که به شهادت چندین نفر از افراد بیگناه انجامید.»

در حالیکه موشک‌ها از غزه پرتاب می‌شدند، مسیرهای متعدد حرکت موشک‌های درحال صعود در آسمان دیده می‌شدند. انفجارهای در میانه هوا نشاندهنده رهگیری‌های انجام‌شده بوسیله سامانه دفاع هوایی رژیم صهیونیستی به نام «گنبد آهنین» بود. هنوز گزارشی از تلفات در اسرائیل منتشر نشده است.

هفته پیش هم سازمان جهاد اسلامی به دنبال شهادت یکی از اعضای این گروه در بازداشت رژیم صهیونیستی به دنبال اعتصاب غذا بیش از ۱۰۰ موشک را از فراز مرز پرتاب کرد و هواپیماهای جنگنده رژیم صهیونیستی در حملاتی چندساعته به اهداف متعددی در غزه حمله کردند.

کد خبر 759608

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha