ریاست جمهوری سوریه از دعوت رسمی عربستان سعودی از رئیس جمهوری سوریه برای حضور در نشست آتی سران عرب در این کشور خبر داد.

بشار اسد

به گزارش همشهری آنلاین، خبرگزاری سانا امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه دعوتنامه رسمی سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی برای حضور وی در نشست سران عرب در عربستان را دریافت کرد.

طبق این گزارش، دعوتنامه ملک سلمان توسط «نایف السدیری»، سفیر ریاض در اردن به بشار اسد تحویل داده شد.

بشار اسد در دیدار با السدیری از وی و پادشاه عربستان به دلیل این دعوت تشکر و قدردانی کرد.

وی همچنین تاکید کرد: برگزاری اجلاس آتی سران عرب در عربستان سعودی باعث تقویت اقدام مشترک عرب برای دستیابی به آرزوهای ملت‌های عرب خواهد شد.

بشار اسد پس از آن به نشست سران عرب دعوت شده است که روز یکشنبه، وزرای خارجه اتحادیه عرب در نشست خود در قاهره، قطعنامه ۸۹۱۴ را صادر کرده و در آن ازسرگیری مشارکت هیئت‌های سوری در نشست‌های شورای اتحادیه و تمامی سازمان‌های وابسته به آن را از همان روز اعلام کردند.

در این نشست کشورهای شرکت‌کننده بار دیگر به حفظ حاکمیت، تمامیت ارضی و ثبات سوریه متعهد شدند و این امر با استناد بر پیمان اتحادیه عرب و اصول آن بود.

همچنین بر اهمیت تداوم و افزایش تلاش کشورهای عربی برای کمک به سوریه در خروج از بحران تأکید شد.

در این قطعنامه بر لزوم اتخاذ گام‌های عملی و سازنده برای حرکت به سمت حل بحران سوریه طبق طرح اقدام در برابر اقدام و سازگار با قطعنامه شماره ۲۲۵۴ شورای امنیت تأکید شد.

همچنین مقرر شد کمیته ارتباطی وزارتی متشکل از اردن، عربستان، عراق، لبنان، مصر و دبیرکل اتحادیه عرب برای اجرای بیانیه عمان و ادامه مذاکرات مستقیم با دولت سوریه در دستیابی به راه حل جامع بحران این کشور مطابق با طرح اقدام در برابر اقدام و سازگار با قطعنامه شماره ۲۲۵۴ شورای امنیت تشکیل شود.

در این نشست ازسرگیری مشارکت هیئت‌های دولتی سوریه در نشست‌های شورای اتحادیه عرب و تمامی سازمان‌ها و نهادهای وابسته به آن از روز ۷ مه ۲۰۲۳ تصویب شد.

احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب پس از صدور قطعنامه بازگشت سوریه به کرسی خود در این اتحادیه گفت که بشار اسد در صورت تمایل اجازه دارد در اجلاس آتی اتحادیه عرب در ریاض شرکت کند.

کد خبر 759543
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    0 0
    بشار اسد نرو تله ست سعودی پدر داعش و تروریستها بود تو سوریه و عراق تدارکات تروریستها با کمک عربستان امارات سابقا قطر وترکیه بود و هست اینا همش تله ست نرو اسد نرو