رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با انتقاد از تعرفه‌های غیرواقعی در حوزه پزشکی گفت: همین کارها را می‌کنیم که پزشک ما مهاجرت می‌کند.

جراحی بینی عمل جراحی جراحی زیبایی

به گزارش همشهری آنلاین،حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در واکنش به هجمه‌هایی که نسبت به جامعه پزشکی صورت می‌گیرد، گفت: پزشک ما برای انجام یک عمل در خارج از کشور بین ۳ تا ۵ هزار دلار می‌گیرد. ما می‌خواهیم خیلی کمتر از این ارقام را بدهیم، برای ما سقف تعیین می‌کنند.

وی با اشاره به هزینه‌های عمل جراحی در بخش دولتی افزود: انجام عمل قلب در مرکز قلب تهران برای بیمار ۲ میلیون تومان تمام می‌شود در صورتی که همین عمل تا ۱۵۰ میلیون تومان در خارج از بخش دولتی آب می‌خورد. 

قناعتی ادامه داد: پزشک ما با انجام عمل قلب در بخش دولتی حداقل ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان به نفع بیمار و نظام سلامت کشور کمک می‌کند و هنگامی که می‌خواهیم بابت ۴۰۰ عمل جراحی که انجام داده است کارانه ای با تعرفه معمول بدهیم، دست ما بسته است و بیشتر از ۱۲۰ میلیون نمی‌توانیم بدهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار کرد: همین پزشک در خارج از بخش دولتی برای یک عمل جراحی ۱۰۰ میلیون می‌گیرد. پس چگونه توقع داریم در بخش دولتی بماند.

قناعتی گفت: در همین تهران هستند جراحانی که بابت یک عمل ۵ هزار دلار می‌گیرند.

وی با گلایه از تعرفه‌هایی که منطقی نیست، افزود: همین کارها را می‌کنیم که پزشک ما مهاجرت می‌کند.

کد خبر 759498
منبع: مهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • احمد رضا IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    4 2
    جناب دکتر اینجوری هم نیست من دندانپزشک می شناسم توی این مملکت درس خوانده بعد از اتمام درس سه سال کار کرده رفته امریکا الان میگه بخدا بیشترین پول را از توی ایران در می اوردم میگه من ماهی 400میلیون کار میکردم الان حتی آنجا کار من را قبول ندارن از جیب وپس انداز ایران خرج می کنم این ناشکری هست 90درصد پزشکان ما از زیر مالیات در میرن یا دستی می گیرن یا یا به کارت بستگانش پول را در مطب می ریزن
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    0 0
    آقای مهدیان، نظر شما چیه در این رابطه؟
  • علی IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    3 2
    تعرفه غیر واقعی رو پزشک در کلینیک خصوصی ایجاد می کند، مگه چقدر حقوق کارمند هست که پزشک میاد این مبلغ رو می گیره و خیلی از پزشکان در مطب پول نقد و کارت به کارت می کنند و ... . اگر تخصص دارند و در خارج درآمد بهتری دارند به خارج بروند