روح الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت که طی هفته‌های پیش رو، بسته حمایت‌های ویژه برای دانش‌بنیان‌های نوپا، برنامه‌ریزی شده است که بستر حاصل‌خیز برای شکل‌گیری این شرکت‌ها ایجاد شود.

روح الله دهقانی

به گزارش همشهری آنلاین، روح الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم افتتاح نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۳، اظهار کرد: «در ١٢ سال گذشته روندهای متعددی را تجربه کردیم و امروز درخت زیست بوم فناوری کشور به اندازه کافی بزرگ شده است. آسیب‌های مختلفی را پشت سر گذاشتیم و امروز فرصتی است که نهال‌هایی که به درخت تبدیل شدند در سطوح عالی‌تر حمایت شوند.»

او افزود: «قانون جهش تولید دانش‌بنیان باید اجرا شود و این قانون ابزار بزرگ و مترقی برای شکل‌گیری اقتصاد دانش‌بنیان است.»

دهقانی فیروز آبادی همچنین گفت: «در دو حوزه فرصت‌سازی برای بازار داخلی و خارجی در معاونت علمی برنامه‌ریزی گسترده‌ای انجام شده است. همچنین در نقطه مقابل برای زنده ماندن زیست‌بوم بر مبنای تجربه های ١٠ سال گذشته با توجه به فرصت‌های اقتصادی در حوزه فناوری نرم و دیجیتال، سلامت، معدن، امنیت غذایی  و... فرصت‌های بزرگ ایجاد کرده‌ایم. سال گذشته قریب به ٣ میلیارد دلار موافقت‌نامه برای تجهیزات فناوری بسته شد که این امر نوید بازار پر رونق برای دانش‌بنیان‌های تراز کشور است.»

کد خبر 759298

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha