دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۸۷ - ۰۹:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: عضو ارشد جمهوریخواه کمیته روابط خارجی سنای آمریکا اعلام کرد: سیاست ایالات متحده مبنی بر انزوای کوبا با اعمال تحریم‌های تجاری، این کشور را به سمت دمکراسی سوق نداده است.

به گزارش آسوشیتد پرس، سناتور لوگار روز دوشنبه 23 فوریه در گزارشی نوشت: ما باید به غیر موثر بودن سیاست جاری خود پی ببریم و باید در مواجهه با رژیم کوبا به گونه‌ای‌ رفتار کنیم که منافعمان تقویت شود.

آسوشیتدپرس در ادامه به این نکته اشاره کرده است که این گزارش به دیدگاه مشترک نمایندگان دو حزب دمکرات و جمهوریخواه مبنی بر این که روی کار آمدن رائول کاسترو پنجره‌ای را بر روابط آمریکا و کوبا گشوده است، اعتبار بیشتری می‌دهد.

این گزارش خواستار رفع تحریم‌های کوبا و همچنین با توجه به تغییرات در هرم قدرت در هر دو کشور خواستار برقراری روابط بین دو طرف است.

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در زمان مبارزات انتخاباتی خود متعهد شده بود، که سیاست آمریکا را مورد بازنگری قرار دهد. او می‌گوید که حاضر به دیدار با رائول کاسترو است که قریب به یک سال پیش به دلیل وضعیت نامساعد جسمانی فیدل کاسترو به جای وی مقام ریاست جمهوری کوبا را عهده دار شد. اوباما همچنین از کاهش محدودیت‌های اعمال شده بر‌ مسافرت و ارسال پول خانواده‌های کوبایی ساکن آمریکا به این کشور حمایت کرده است.

با این حال اوباما نیز مانند سلف خود جرج بوش معتقد است که تحریم‌ها اهرم موثری برای اعمال فشار بر سران کوبا خواهد بود. پیشنهاد سناتور لوگار مبنی بر بازنگری در موضع آمریکا در قبال دولت هاوانا، بخشی از گزارش کارل میچام درباره ارزیابی روابط کوبا و آمریکا را به خود اختصاص داده است. کارل میچام از کارمندان ارشد لوگار است که در ماه ژانویه سال جاری به کوبا سفر کرده بود. گزارش میچامقرار این هفته میان همتایان لوگار درسنای آمریکا پخش شود.

کد خبر 75911

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز