دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۱
۱ نفر

وزیر امور خارجه پیشین ایران در سالروز خروج آمریکا از توافق هسته‌ای در پیامی این اقدام آمریکا را خوش‌خدمتی به منافع رژیم اسراییل تلقی کرد.

ظريف

به گزارش همشهری آنلاین، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه پیشین ایران در سالروز خروج آمریکا از توافق هسته‌ای در صفحه توییترش نوشت: پنج سال پیش در چنین روزی، آمریکا برای خوش‌خدمتی به منافع اسراییل از برجام خارج شد و یک دستاورد بی‌مانند دیپلماتیک را از بین برد. آمریکا بدون هیچ جایگزینی، منافع همه، به ویژه آمریکایی‌ها و ایرانی‌ها را به خطر انداخت.ن تیجه دست کشیدن از فرصت‌های مشترک در راستای توهمات مجموع-صفر.

توافق هسته‌ای در دوران حضور ظریف در  دولت حسن روحانی به عنوان وزیر امور خارجه انجام شد که ایران در نتیجه لغو تحریم‌های آن تعهد کرد فعالیت‌های هسته‌ای خود را محدود کند.

دونالد ترامپ با تشویق بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی توافق هسته‌ای را ناقص تلقی کرده و از آن خارج شد.

کد خبر 759044

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 12
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    6 7
    یکی به آقای ظریف یادآوری کنه که همانموقع تو ایران هم برجام مخالفانی جدی داشت که میخواستند برجام را لغو کنند .اگر برجام خوب بود چرا باهاش مخالف بودند ؟
  • M e h d i IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    2 8
    جاشون خالی اصلاح طلبان. یارانه رو ده سال ثابت نگه داشتن
    • IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      8 4
      دقییییقا!! الان که یارانه ها چند برابر شده ملت دارن نفس راحت میکشن، نیست قیمتام ثابته سر ماه کلیییی از پول یارانمونو میتونیم پس انداز کنیم! خدایا خوشی و حال خوب زندگی ما رو به همه مردم دنیا بده.