یکشنبه ۴ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۸:۵۲
۰ نفر

گروه بین‌الملل: رژیم صهیونیستی به‌منظور گسترش شهرک‌های خود، صدها خانواده فلسطینی در بیت‌المقدس اشغالی را وادار به ترک خانه‌هایشان کرد

به گزارش الجزیره، این بزرگ‌ترین عملیات کوچاندن اجباری خانواده‌های فلسطینی از شهر بیت‌المقدس از سال1967 تاکنون است.در این اقدام، رژیم اشغالگر قدس به صدها خانواده فلسطینی در بیت‌المقدس اخطار داده است باید منازل‌شان را تخلیه کنند، زیرا به ادعای این رژیم، خانه‌های آنها مجوز ساخت ندارد و باید تخریب شود.

در منطقه بستان حدود 88منزل مسکونی وجود دارد و 1500 فلسطینی در آنجا زندگی می‌کنند.ساکنان این منطقه گفته‌اند که تلاش شهرداری برای خارج ساختن ساکنان فلسطینی از منازل‌شان اقدامی جدید نیست، آنها برای گسترش شهرک‌سازی‌ و تسلط بر منطقه‌ همجوار شهرک قدیمی بیت المقدس این طرح‌ها را پیش کشیده‌اند.

به‌نظر می‌رسد که هدف رژیم صهیونیستی از بیرون راندن خانواده‌های فلسطینی از شهر
بیت المقدس، ادامه طرح شهرک‌سازی‌ به‌ویژه گسترش شهرک معالیه و جدا کردن کامل شهر قدس از کرانه باختری و محاصره کامل این منطقه است.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که اخیرا، نیر برکات، شهردار بیت‌المقدس، به مقامات رژیم صهیونیستی هشدار داد که در 25سال آینده به‌علت ادامه‌ مهاجرت معکوس، یهودیان بیت‌المقدس در مقایسه با ساکنان عرب فلسطینی تبدیل به اقلیت خواهند شد.

احمد رویضی، رئیس بخش بیت‌المقدس در تشکیلات خودگردان فلسطینی درباره برنامه‌های یهودی‌سازی‌ قدس، گفت: مقام‌های اسرائیلی می‌خواهند یک میلیون یهودی دیگر را تا سال2020 وارد بیت‌المقدس کنند تا فلسطینیان این منطقه به اقلیت تبدیل شوند.

در پی کوچاندن اجباری خانواده‌های فلسطینی، تیسیر رجب التمیمی قاضی القضات فلسطین ضمن محکوم کردن اقدامات شهرداری بیت المقدس گفت: تصمیم طرد فلسطینی‌ها و نابودی منازل آنها سیاست اسرائیل علیه ساکنان بیت‌المقدس است. این اقدامات در چارچوب تلاش‌های اشغالگران برای یهودی‌سازی‌ مسجد الاقصی از طریق تغییر آثار اسلامی مسجد الاقصی است.

وی افزود: مسجد الاقصی هم در حال حاضر با بزرگ‌ترین عملیات یهودی‌سازی‌ به‌علت افزایش میزان و تعداد دالان‌های زیر آن و ادامه حفاری‌ها و ایجاد دالان‌های جدید برای تغییر‌شکل روبه‌روست.

شیخ تمیمی اظهار داشت: ساکنان بیت‌المقدس همچنان در برابر سیاست یهودی‌سازی‌ استقامت و از مقدسات اسلامی حمایت می‌کنند.

وی جهان عرب و اسلام و کمیته بیت‌المقدس را به یاری مسجدالاقصی و شهر بیت‌المقدس
فرا خواند و عنوان کرد: امروز تمام جهان اسلام باید به مسئولیت تاریخی‌شان عمل کنند.

همچنین نظامیان رژیم صهیونیستی صبح دیروز برای پنجمین بار به خیمه‌های خانواده‌های فلسطینی در منطقه شیخ جراح در منطقه بیت‌المقدس حمله کرده و چادر آنها را تخریب کردند.

به‌رغم اینکه اعضای این خانواده فلسطینی برای برپا کردن چادر خود به رژیم صهیونیستی اجاره پرداخت می‌کردند، شهرداری آن را غیرقانونی دانسته و آنها را مجبور به پرداخت غرامت هر روزه کرده است.

روز گذشته اتحادیه‌ اروپا هم تصمیم رژیم صهیونیستی مبنی بر ساخت شهرک‌های جدید یهودی نشین در کرانه باختری را محکوم کرد.

جمهوری چک به‌عنوان رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای تصمیم اسرائیل درباره ساخت شهرک‌های جدید یهودی نشین را بزرگ‌ترین مانع بر سر راه تحقق صلح در خاورمیانه دانست.

کد خبر 75872

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز