دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹
۰ نفر

کلنگ نخستین خانه امید و مرکز جامع خدمات اوتیسم برای ارائه خدمات به این گروه از کودکان در غربی‌ترین منطقه پایتخت به زمین زده شد.

منطقه22 خانه امید اوتیسم

به گزارش همشهری آنلاین، ۵ خانه امید در ۵ پهنه تهران برای ارائه خدمات به افراد دارای اختلال اوتیسم راه‌اندازی می‌شود که مراحل ساخت نخستین خانه در منطقه۲۲ آغاز شده است.

«حمید صاحب» مدیرکل سلامت شهرداری تهران در مراسم آغاز ساخت مرکز جامع خدمات اوتسیم در منطقه ۲۲ گفت: «سلامتی یعنی حال خوب زندگی، هدف ماست و باید همه نهادها و سازمان‌ها در خدمت این هدف باشند.بنابراین  شهرداری در مدیریت جدید توجه خود را از کالبد شهری به روح شهر تغییر داده است تا حال خوب زندگی را جاری کنند. شهرداری مسئول اداره شهر است و باید زیر ساخت‌های لازم را برای این کار فراهم کند.»

به گفته او راه‌اندازی ۵ خانه امید در پهنه‌های مختلف تهران در دستور کار است که تاکنون  کلنگ ۲ خانه امید در پهنه مرکزی و پهنه غربی تهران به زمین زده شده است.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران از برگزاری چهارشنبه‌های دورهمی برای معلولان و دیگر گروه‌های آسیب‌پذیر گفت: «امسال در ۱۲۳ ناحیه، مکانی ایجاد می‌شود تا بچه‌ها بازی و مادران هم بتوانند با استفاده از این فضا با یکدیگر تبادل نظر کنند. ما بازی را برای بچه‌های اوتیسمی یک سرگرمی نمی‌دانیم بلکه آن را درمان می‌دانیم. در همین راستا در خانه‌های امید، خدمات گفتار درمانی، بازی درمانی، فرهنگی، آموزشی و ... ارائه می‌شود.»

کد خبر 758612

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha