همشهری آنلاین: رئیس مرکز اجراییات پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: افزایش جرائم رانندگی "تجاوز از سرعت مجاز" و "انجام حرکات نمایشی" از 10 اسفندماه در سراسر کشور اجرایی می‌شود

سرهنگ جهانگیری یکشنبه (4 اسفند) در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به مصوبه دولت درباره افزایش نرخ جریمه سرعت غیرمجاز و انجام حرکات نمایشی در کشور، گفت: بر این اساس با تدابیر ریاست پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از دهم اسفند ماه سال جاری جریمه سرعت غیرمجاز تا 10 کیلومتر بیش از سرعت مسیر در شهرهای بزرگ و جاده‌ها کماکان همانند سابق 200 هزار ریال و در سایر شهرها 70 هزار ریال است.

رئیس مرکز اجراییات پلیس راهور ناجا افزود: همچنین تجاوز از سرعت مجاز بیش از 10 کیلومتر بر ساعت در شهرهای بزرگ و جاده‌های کشور 300 هزار ریال و در سایر شهرها 150 هزار ریال خواهد بود.

وی با اشاره به این که جریمه انجام هرگونه حرکات نمایشی با خودرو مانند دورزدن درجا، لایی‌کشی و انجام حرکات آکروباتیک در جاده‌ها و شهرهای بزرگ 350 هزار ریال و یک هفته توقیف خودرو خواهد بود، افزود: جریمه این تخلف در سایر شهرها 200 هزار ریال و سه روز توقیف خودرو است.

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا افزود: منظور از شهرهای بزرگ شهرهای بیش از یک میلیون نفر جمعیت شامل تهران، تبریز، شیراز، اهواز، مشهد، اصفهان و قم است.

وی با اشاره به این که کلیه تخلفات حادثه‌ساز رانندگان در سامانه اجراییات ثبت و در سوابق متخلفان قرار می‌گیرد، گفت: پلیس در نوروز امسال با قاطعیت همراه با ادب و مهربانی با متخلفان برخورد می‌کند.

رئیس مرکز اجراییات پلیس راهور ناجا از توقیف خودروهایی که بیش از سه میلیون ریال بدهی جریمه دارند خبر داد و گفت: بر این اساس توصیه می‌کنیم تمامی مالکان خودروها پیش از آغاز سفرهای نوروزی نسبت به استعلام صورت وضعیت و پرداخت بدهی جریمه خود اقدام کنند.

وی تاکید کرد: بر اساس دستور صادره، خودروی رانندگانی که بیش از سه میلیون ریال بدهی جریمه داشته باشند در نوروز توقیف و رانندگان تنها پس از پرداخت بدهی مجاز به دریافت خودرو خود خواهند بود.

رئیس مرکز اجراییات پلیس راهور ناجا در عین حال گفت:‌ همراه داشتن گواهینامه، ‌کارت خودرو، بیمه نامه شخص ثالث و معاینه فنی معتبر در سفرهای نوروزی الزامی است.

وی از راه‌اندازی سامانه الکترونیکی رسیدگی به اعتراضات جرایم رانندگی در 18 شهر کشور خبر داد و گفت: بر این اساس در این شهرها رانندگانی که تا سقف 10 میلیون ریال جریمه دارند، جهت اعتراض به جرایم خود می‌توانند به مراکز پلیس + 10 مراجعه و نسبت به اعتراض به جرایم خود اقدام کنند.

رئیس مرکز اجراییات پلیس راهور ناجا گفت: رانندگانی که بین 10 تا 30 میلیون ریال جریمه دارند می‌توانند، به مرکز اجراییات استان مراجعه و رانندگانی که بالای 30 میلیون ریال جریمه دارند حتما باید به مرکز اجراییات تهران برای اعتراض به جرایم خود مراجعه کنند.

کد خبر 75850

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز