وزیر جنگ رژیم موقت صهیونیستی در لفاظی ضد ایرانی جدید خود مدعی شد ایران مواد شکافت‌پذیر کافی برای پنج بمب اتمی را جمع‌آوری کرده است.

غني‌سازي اورانيوم در فردو

به گزارش همشهری آنلاین، «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم موقت صهیونیستی در لفاظی ضد ایرانی جدید خود پنجشنبه (چهارم مه) مدعی شد ایران مواد شکافت‌پذیر کافی برای پنج بمب اتمی را جمع‌آوری کرده است. 

او در حین سفر خود به آتن، در گفت‌وگو با وزیر دفاع یونان مدعی شد: اشتباه نکنید--ایران با یک بمب راضی نخواهد شد. ایران تاکنون مواد غنی‌شده تا ۲۰ و ۶۰ درصد را برای پنج بمب به دست آورده است. 

به گزارش تایمز اسرائیل، وی در ادامه این ادعاها گفت: پیشرفت ایران و غنی‌سازی تا ۹۰ درصد اشتباه بزرگی از سوی ایران خواهد بود که می‌تواند منطقه را شعله‌ور کند. 

رژیم صهیونیستی دائماً‌ از هر فرصتی برای اتهام‌زنی و جوسازی علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران استفاده می‌کند، در حالی که خود از دارندگان زرادخانه‌های اتمی در منطقه غرب آسیاست و حاضر نشده به پیمان منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای (ان پی تی) بپیوندد.

در حالی که سفر رئیس‌جمهور ایران به سوریه باعث نگرانی در تل‌آویو و واشنگتن شده، گالانت در بخش دیگری از ادعاهایش گفت: اسرائیل به ایران اجازه نخواهد داد به تلاش برای ایجاد پایگاه نظامی در سوریه ادامه دهد.

وی مدعی شد: در شش ماه گذشته، ایران هواپیما به صورت هفتگی به سوریه فرستاده که سلاح‌هایی برای استفاده تروریستی تحویل می‌دهد. رژیم سوریه باید آگاه باشد که ارتش اسرائیل به هر حمله از خاک این کشور با قدرت پاسخ خواهد داد. اجازه نخواهیم داد ایران قدرت نظامی در سوریه ایجاد کند یا بزرگراهی برای تحویل تسلیحات پیشرفته به لبنان بسازد. 

او همچنین حملات گروه‌های مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف غزه که در پی شهادت «خضر عدنان» اسیر فلسطینی پس از ۸۶ روز اعتصاب غذا در زندان رژیم صهیونیستی آغاز شد را به «حملات اخیر دیگر از لبنان، سوریه و کرانه باختری» مرتبط کرد و به اتهام‌زنی علیه ایران پرداخت: همه آن‌ها یک حامی مشترک دارند: ایران. ایران از گروه‌های تروریستی در سراسر خاورمیانه و سراسر جهان حمایت و آن‌ها را تامین مالی و تجهیز می‌کند و آموزش می‌دهد. 

کد خبر 758138
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 30
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • GB ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    22 5
    اسرائیل ۴۴ ساله داره می گه ایران می خواد بمب بسازه. درحالیکه تولیدش ۳ ماه هم زمان نمی بره.
  • همایون IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    20 7
    چه بخوان چه نخوان و خودشونو به ابله ای بزنند این مناطق جزوی از قلمرو سنتی امپراطوری ایران بوده و هست و تا به عظمت ایرانیان کرنش نکنند و در منافع فرهنگی اجتماعی و اقتصادی دائم منکر قدرت ایرانیان باشند موی دماغشان هستیم و باید هزینه بدن
  • اهوازیم IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    21 12
    زیادچرت وپرت میگی.اونهای که نام بردی تروریسم نیستن اونها اربابان وقدرتهای منطقه هستن که توسط ایران اسلامی به بزرگی رسیدن مردک بی مخ این رابدون به زودی تاریختان توسط همین قدرتها منقضی وازصحفه ای روزگارمحومیشوید
  • امیر IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    19 11
    بی شرف تو چه ... هستی که بخواهی جلوی ایران را بگیری از ترس گروه های وابسته به ایران خودتو خیس کردی اونوقت میخواهید با خود ایران شاخ به شاخ شوید.
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    17 10
    اسراییل از هر جایی ک ضربه میخوره انگشت اتهام رو بسوی ایران نشانه میگیره ،بهونه گیری اسراییل برا همه عادی شده ،اوضاع خودشو درست کنه بعد اینو اونو هدف قرار بده .
  • یاحق IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    21 12
    مرگ بر اسرائیل
  • شاه سون IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    14 7
    صهیونها اعلام نکردن که چرا با توجه به اینکه سالها بمب و سلاحهای اتمی دارند تولید میکنند . تا کی این تولیدات که دیگران را نهی میکنند از داشتنش متوقف میشود
  • FI ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    26 6
    درود برایران بزرگ تازنده ایم رزمنده ایم