این بار یک دستور پخت غذا از یک سرآشپز آوردیم که حتی دسر هر غذا را هم به شما آموزش می‌دهد.

پاستای میگو

همشهری آنلاین: از اینکه قراره از این به بعد از طریق این مجله با هم در تماس باشیم خوشحالم. اما یادت باشه همراهی با من شرایطی داره؛ اونم اینه که خوش‌اخلاق باشی، با عشق آشپزی کنی، الکی وقت خودت رو تو آشپزخونه هدر نکنی، در کمترین زمان با کمترین مواد بهترین و خوشمزه‌ترین غذاها رو درست کنی و از تجربه کردن مزه‌های جدید نترسی؛ حالا اگه شرایط منو قبول داری پس بفرما و مهمان سفره هر ماه من شو.

من هر دفعه سعی می‌کنم که اگه دستور غذا برات می‌دم حتما سالاد یا دسری که مناسب اون غذا هم باشه برات بدم تا تو کمتر فکرت رو درگیر این بکنی که چی درست کنی و با چی جورش بکنی. غذاهایی که بهت پیشنهاد می‌کنم اکثرا من درآوردیه؛ سعیم اینه که از مواد تازه و جدید استفاده کنم تاکم‌کم بتونیم بهترین طعم‌های‌های دنیا رو داشته باشیم.

موادی که برای پاستای میگو با سُس سفید لازم داری

۳۰۰گرم پاستا از نوع پیچ پیچیش؛ اگرم که رنگی باشه که عالیه  

میگوی پخته یک فنجون

گل‌کلم‌های بروکلی دو فنجون

پنیر مازارلا  نصف فنجون

روغن مایع دو قاشق غذا خوری

نمک و فلفل هر چقدر صلاح می‌دونی

موادی که برای سُس سفید لازم داری

کره سه قاشق غذا خوری

آرد سفید  مجددا سه قاشق غذا خوری

شیر یک و ۴ /۱ فنجون 

فلفل قرمز دلمه خلال شده (اگر که دوست داری اگر نه حذفش کن) نصف یک دونه

۱. شما اول باید سُس رو درست کنی؛ برای این کار لطف کن یک قابلمه کوچک وترجیحا استیل رو روی حرارت متوسط بذار و کره رو بریز توش و همین‌طور که کره شروع کرد به آب شدن، خوش‌خوشک آرد رو اضافه کن و خوب همشون بزن تا حسابی یکدست بشن.

حالا کم‌کم شیر رو بریز در قابلمه و همین‌طور همش بزن تا مخلوط بشه. در این مرحله اگه که دوست داری خلال فلفل قرمزها رو بریز توش و به سُس فرصت بده تا کمی غلیظ بشه؛ بذارش کنار تا گرم بمونه و برو سراغ پاستا؛ اول از همه توضیخ بدم که برای این پاستا می‌تونی از سُس آلفردو هم استفاده کنی؛ دستور چند نوعش توی کتابم «مواد لازم: عشق به مقدار کافی» هست اما من در اینجا آسون‌ترین دستور رو برات دادم.

۲. بعد برای پاستا تو می‌تونی از همه جورش استفاده کنی اما خب این مدلش، هم خوشگل‌تره هم اینکه به خاطر مدلش یه جورایی عاشقانه به سُس می‌چسبه؛ حالا میل خودته. این اندازه‌ها که بهت دادم برای اینه که یک اندازه‌ای دستت باشه اما اگه هر کدوم از مواد اضافه یا کم شد قول می‌دم هیچ اتفاقی در هیچ جای دنیا نیفته؛ پس راحت باش.

حالا می‌ریم سر درست کردن این غذای آسون که کار نوشتنش خیلی بیشتر از درست کردنش طول می‌کشه. حاضری؟ بریم\ شما لطف کن و قبل از اینکه کارت رو شروع کنی قشنگ‌ترین لبخند، دنیا روبروی لب‌هات بیار که هم دلت باز بشه هم با عشق و محبت شروع کنی به آماده کردن سفره عشق برای کسانی که دوستشون داری؛ خب بعد از لبخند، خوشگل‌ترین قابلمه توی کابینتت رو در بیار و توش آب و نمک و اون دو قاشق روغنی که در مواد لازم آمده بود بریز و بذارش روی حرارت زیاد و بهش فرصت بده تا به مرحله جوش برسه.

۳. این مرحله جوش آب هر چقدر برای قابلمه خوبه برای آدما بده خدا نکنه که هیچ آدمی به مرحله جوش برسه ... خب برگردیم سر کار خودمون کجا بودیم؟ آها یادم اومد وقتی که آب جوش اومد پاستا رو بریز توش و مطابق دستور روی پاکت بپز؛ اما جان هر کی دوست داری نذار شفته بشه؛ چون در اون صورت خیلی بد می‌شه. پس لطفا دقت کن.

وقتی که فکر کردی پاستا داره آماده می‌شه، گل‌های بروکلی رو هم بریز توی قابلمه و همی بهش بزن و بهشون فرصت بده تا به تفاهم برسن. وقتی که آماده شدن اونا رو توی آبکش بریز و اگه خواستی، طبق عادت هممون روش آب بریز اما دوست ایتالیایی من هیچ‌وقت این کار رو نمی‌کنه؛ چون معتقده که مزه‌اش می‌ره حالا خود دانی. به‌هر حال پاستا رو که حالا با بروکلی حسابی جور شدن، بذار کنار تا کاملا آبش بره و برو سراغ بقیه کارها. نوبتی هم باشه نوبت میگوی نازنینه که قراره با تمام ویتامین‌هایی که داره مارو حسابی شرمنده خودش کنه.

امیدوارم که یادت باشه که این عزیز چقدر همیشه دست پر می‌یاد. حالا اگه که خیلی یادت نیست بگم که پروتئین حسابی داره ویتامین D، B۱۲، B۳، آهن، فسفر، امگا ۳ و منیزیم و چندتا دیگه که یادم نیست اگه تو یادته به منم بگو، خب حالا که از محاسن این عزیز گفتم بهتره بریم سر پختنش؛ در بیشتر جاهای دنیا میگو به صورت پخته شده هم به فروش می‌رسه اما فعلا در ایران پیدا نمی‌شه پس باید خودمون دست بکار بشیم.  

۴. شما لطف کن یک قابلمه زییا رو آب کن و مقداری نمک و گرد سیر بریز توش و بذارش تا به جوش بیاد. وقتی این اتفاق افتاد میگوها رو بریز توش و اگه خیلی بزرگ نیست پنج تا شش دقیقه کافیه اما اگه بزرگه ۱۰ دقیقه بهش فرصت بده و بعد از این زمان آبکشش کن و بذارش کنار تا بهت بگم؛ حالا شما لطف کن و در یک ظرف بزرگ که مهم هم نیست که قشنگ باشه پاستا و بروکلی رو بریز و میگو رو به همراهی سُس سفید بریز روش و همان‌طور که خوب مخلوطش می‌کنی پنیر رو هم بپاش روش و بازم خوب همشون بزن و بلافاصله اونو در قشنگ‌ترین ظرف خونت بکش و در سفره پر از عشق خونت بذار و در کنار اونایی که دوستشون داری نوش جان کن. همراه این غذای فوری و خوشمزه می‌تونه این سالاد باشه که برات دستورش رو می‌نویسم.

کد خبر 756820
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha