در کشور کوچکی مثل لتونی وقتی بحران اقتصادی کمر ملت را می‌شکند؛ آنها حاضر می‌شوند حتی روح خود را برای گرفتن یک وام کوچک گرو بگذارند.

پول كشورهاي مختلف - ارز - دلار - يورو - اسكناس

به گزارش همشهری آنلاین،  البته کم نیستند شرکت‌هایی که با این طرح‌های عجیب، آن هم در چنین موقعیت‌هایی، سودهای کلان به جیب می‌زنند. کمپانی «کونترا» از این دست شرکت‌هاست. این کمپانی، حاضر است در مقابل گرو گذاشتن روح شما، وام در اختیارتان بگذارد. 

مشتریان این کمپانی یک برگه رسمی که کلمه «قرارداد» پررنگ، بالای آن نوشته شده است، را امضا می‌کنند. نکته جالب این قرارداد، قسمت ضمانت وام است؛ جایی که نوشته شده «ضمانت وام، روح جاودان من است».

«ویکتور میروسیچنکو» ۳۴ساله تنها نماینده‌ای از این کمپانی است که با خبرنگارها در تماس است، او می‌گوید: «این کمپانی هیچ کسی را استخدام نکرده تا پول را به زور از مردمی که نتوانستند قرض خود را پس بدهند، بگیرد. ما تعهد می‌کنیم که هیچ خشونت فیزیکی در کار نیست. امضاکنندگان فقط نام اول خود را روی فرم می‌نویسند و هیچ مدرک و سند دیگری نیاز نیست اما اگر پول را پس ندهند، آنها دیگر روح ندارند. همین». میروسیچنکو با عینک سیاه و تی‌شرت سفیدی که آدرس سایت اینترنتی کمپانی روی آن نوشته شده، در یک دفتر کار کوچک با یک میز، یک کامپیوتر و سه صندلی این حرف‌ها را بدون آنکه کوچک‌ترین لبخندی بزند، می‌گوید.

منبع: سرنخ - هفته‌نامه‌حوادث و شگفتی‌ها - شنبه ۲۷ تیرماه۱۳۸۸.   

کد خبر 756814
منبع: همشهری سرنخ

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha