رئیس جمهور با بیان اینکه کمبودها و کاستی‌ها در استان خوزستان مربوط به امروز نیست، اما دولت خود را موظف به جبران آنها می‌داند، گفت: اگر چه رفع کامل این عقب‌ماندگی‌ها نیازمند زمان بیشتری است، اما دولت مردمی با برنامه‌ریزی دقیق و مدون حل مسائل و مشکلات استان را تا حصول نتیجه پیگیری خواهد کرد.

رئیسی در خوزستان

به گزارش همشهری آنلاین، سید ابراهیم رئیسی شامگاه پنجشنبه در آخرین برنامه روز اول سفر استانی دولت مردمی به خوزستان، در جمع علما، نخبگان و بزرگان عشایر استان با بیان اینکه مردم خوزستان در دفاع مقدس و صیانت از ارزش‌های انقلاب خوش درخشیده‌اند، گفت: این وفاداری و تعهد به انقلاب و کشور از سوی مردم این استان مسئولیت مسئولین در جهت حل مسائل و مشکلات این خطه را دو چندان کرده است.

رئیسی با بیان اینکه کمبودها و کاستی‌ها در استان خوزستان مربوط به امروز نیست، اما دولت خود را موظف به جبران آنها می‌داند، تصریح کرد: اگر چه رفع کامل این عقب‌ماندگی‌ها نیازمند زمان بیشتری است، اما دولت مردمی با برنامه‌ریزی دقیق و مدون حل مسائل و مشکلات استان را تا حصول نتیجه پیگیری خواهد کرد.

رئیسی در پاسخ به اظهارات یکی از حاضرین در این نشست درباره نسبت حوزه با دولت گفت: کار حوزه‌های علمیه مغزافزاری و پژوهشی بوده و اساساً نظام مسائل کشور ماحصل پژوهش‌های حوزه و دانشگاه است و از این منظر دولت به این دو نهاد مهم علمی به عنوان اتاق‌های اندیشه‌ورزی و پشتوانه فکری دولت نگاه می‌کند.

رئیس جمهور درباره سهم خوزستان در برنامه هفتم توسعه کشور اظهار داشت: مسئله امروز کشور ما سندنویسی نیست، بلکه اقدام و اجراست. در همین راستا دولت مردمی به دنبال تحقق منویات رهبری و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، اجرای عدالت، سبک زندگی ایرانی، اسلامی و توسعه و پیشرفت کشور است. در عین حال تهیه سند تعیین نیازها و مشکلات خوزستان بر اساس اولویت‌ها برای دولت بسیار مغتنم خواهد بود.

توجه به ظرفیت بسیار خوب اقوام و طوایف عرب ایرانی برای ارتباط گیری با ۲۵ کشور عربی منطقه، لزوم به تصویر کشیدن رشادت‌های عشایر عرب در مقابله با استعمار با هدف معرفی به نسل آینده، اهتمام ویژه دولت به رفع معضل بیکاری در کشور به ویژه در استان خوزستان و لزوم نهادینه شدن مردم‌داری در بین مسئولان از دیگر محورهای سخنان رئیس جمهور در این نشست بود.

رئیسی در ادامه تصریح کرد: تفاوت دولت مردمی با دولت‌های دیگر در این است که این دولت از کنار هیچ مسئله‌ای عبور نخواهد کرد، به دنبال حل مسائل با راهکاری علم پایه و متقن است و در این مسیر آنچه را که خیر و صلاح کشور باشد، با قدرت و قوت دنبال خواهد کرد و از برخی ملامت‌های تنگ‌نظرانه ابائی نخواهد داشت.

رئیس جمهور در پایان تصریح کرد: اتحاد و انسجام میان اقوام، شیوخ و طایفه‌های خوزستان از برکات الهی به این استان و باطل کننده نیرنگ دشمنان بوده و این اتحاد و همبستگی باید استمرار یابد و تقویت شود.

کد خبر 756566
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 25
  • نظرات در صف انتشار: 23
  • نظرات غیرقابل انتشار: 9
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    83 7
    ملامت هاتنگ نظرانه نیست وعین واقعیت است دراین مدت مسئولیت ثابت کردیدکه توان انجام اموراجرایی کشوررانداریدوشماراقسم می دهیم تاوضعیت کشورومردم بغرنجترنشده استیفادهیدکه عین ثواب است
    • NL ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
      33 2
      تا به حال کدوم مسئول در ایران به خواست خودش استعفا داده! فقط باید از بالادست تحت فشار و مجبور بشن
  • سید IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    75 4
    ازخروجی شمادرجامعه معلومه!!سالها زندگی مردم شده ۲۴ساعته استرس؛زندگی که برای مردم درست کردیدپرازگرفتاری "هرچندشمااینهارادرک نمیکنید
  • رزمی IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    73 4
    تفاوت دولت شما در اینه که لوکوموتیو پیشرفت در این دولت از توقف نمی ایستد. همه چیز رو به جلوست. البته منظور افزایش قیمت ها، افزایش نارضایتی ها، پلمب کسب و کارها و... است.
  • نادر IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    66 4
    دوران حرف تحویل دادن مدتهاست تمام شده. شغل دیگری انتخاب کنید.
  • محمد IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    55 2
    جناب رییس جمهور شما مردمی هستید و حتما دغدغه مردم را دارید اما متاسفانه توان علمی و مدیریتی کافی برای حل مشکلات اقتصادی را ندارید. شما درست می فرمایید که عده ای به خاطر منافع حزبی و سیاسی تنگ نظرانه رفتار می کنند اما مردم کوچه و بازار و خانواده ها که انتقاد می کنند دشمن شما نیستند. گوشت و مرغ و برنج از سفره مردم حذف شده، اجاره خانه مستاجران چند برابر شده، امکان اشتغال و ازدواج برای جوانان فراهم نیست، و خیلی مشکلات دیگر. اقای رییسی اگر می بینید توان حل مشکلات را ندارید جای خود را به فرد دیگری بدهید که با این کار خیر دنیا و اخرت خود را تضمین کرده اید.
    • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
      22 2
      چقدر خوب گفتی، دست مریزاد.
  • بهزاد IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    69 1
    دو صد گفته چون نیم کردار نیست .یعنی همه دارند به این حجم عظیم پیشرفت شما تنگ نظرانه نگاه می‌کنند و حسادت می‌ورزند؟
  • ES ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    56 1
    سوابق و رکورد دولت شما در کتاب گینه باید ثبت رساند
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    50 1
    کاش واقعیت را قبول می‌کردید نگاهی به گذشته بیندازید و حداقل حرف های و وعده های خودتان را مرور کنید.
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    47 1
    نتیجش هم ما مردم بیچاره داریم میبینیم
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    46 1
    اکثریت ملت شبانه روز کلی رحمت می فرستن واستون
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    46 2
    مملکت و تورم و گرانی حامل‌های انرژی و گوشت رو 200 درصد با ندانم کاری کشیدید بالا که تو این 44 سال بی سابقه بوده است که حتی مردم بدبخت و کارگر یک وام هم نمیتونن بگیرن. 23 درصد
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    23 2
    راهکارهای جدید ...
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    40 1
    اقای رئیسی چی کار این چند سال کردید مرغ 9هزارتومانی بعد تحویل دولت از سوی شما شده 70هزار تومان ایا این نگاه تنگ نظرانه هست .. واقعا پدر ملت را را از نظر اقتصاد در اوردی ‌..
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    41 1
    تو را به هرکی که می‌پرستی، استعفا بده، بگذار اسمت در تاریخ بمونه که این یکی رئیس جمهور وقتی درک درستی از مسائل کشور پیدا کرد، بر اساس وجدان حرکت کرد،
  • محمد IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    34 1
    سلام اقای رییسی من بشمارای دادم اماحالامیگم بخاطررضای خداونداستفاه دهیدشماتوان اداره کشورراندارید ... بیشترشبهاازگرسنگی خوابم نمی بره پس اون همه وعدهای انتخابی که به مردم دادی چی شد
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    29 2
    شما خیلی دلتون میخواد گره از مشکلات کشور باز کنید و مردمو از این همه سختی نجات بدید، ولی خواستن به تنهایی کافی نیست. علم میخواد، توانایی اجرایی میخواد، وزرای کاربلد میخواد، متخصص میخواد و .... آقای ریسی همه اینها نه در شما و نه در دولتتون موجود نیست. بعید میدونم راضی به استعفا بشید ولی حداقل تو انتخابات آینده کاندیدا نشید.
  • مرغ حق IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    18 2
    جناب رئیسی نمیدونم چطور انتقاد کنم که شما برداشت حزبی و ضد نظامی نداشته باشید حضرت آقا شما رو تایید کردند به این اعتماد بی حرمتی نکنید . شما مردم رو در عین ناتوانی مقابل نظام قرار دادید بیمه به مردم زور می‌گوید.دراداره دارایی کسانی را گماردید که درکی از زندگی مردم بیچاره ندارند . چطور باید به شما گفت که مردم زیربار تورم له شدند .... هنوز فکر می‌کند مردم تنگ نظر به شما افترا می‌بندند. شما در دنیای دیگری زندگی می‌کنید. اگرمسئولین انقلاب بفکر طبقه کارگر و بدبخت نیستند که نیستند پس معلومه که طبقه پولدار دارند از شما حمایت می‌کنند چون دارایی آنها هزاران برابر شده با طرحهای بدون تحقیق و اساس شما . هیچ دولتی به اندازه شما مردم را مقابل نظام بدبین نکرد... این مرز و بوم .. اگر دوستان خود را بدون کینه بشناسید متوجه خواهید شد که در کجا هستید و به کجا میروید
  • علی IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    32 2
    منظور شما از علم پایه و متقن چیست آقای رئیسی ؟؟؟؟؟؟
    • US ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
      31 1
      پایتون
  • علی IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    24 2
    اگر نمیتوانی خدمت کنی برو تا لااقل خیانت نکنی بمان تا کاری کنی ، کاری نکن تا بمانی
  • US ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    6 49
    رئیسی رئیسی حمایتت میکنیم.... ما همه سرباز تو ایم خامنه‌ای... گوش به فرمان تو ایم خامنه‌ای....
  • ناشناس IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    6 32
    آنهایی که هی میگید استعفا بده .استعفای ایشان چه دردی رو دوا میکنه .
  • سعید IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    19 1
    تفاوت دلسوزی و کارآمدی همان تفاوت علوم توهمی و یقینی است.