مجموع نظرات: ۲۱
چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
۰ نفر

سرویس مرزی جمهوری آذربایجان از برگزاری مراسم اهتزاز پرچم این کشور در ایست بازرسی ایجاد شده در ورودی گذرگاه لاچین خبر داد.

اهتزاز پرچم آذربایجان در لاچین

به گزارش همشهری آنلاین، سرویس مرزی جمهوری آذربایجان اعلام کرد مراسم اهتزاز پرچم ملی در اراضی این کشور در مرز با ارمنستان در ایست بازرسی ایجاد شده در ورودی گذرگاه لاچین-خانکندی برگزار شد.

به گزارش آذرنیوز، مرزبانان جمهوری آذربایجان به الهام علی‌اف رئیس‌جمهور این کشور گزارش وضعیت دادند.

جمهوری آذربایجان یکشنبه (سوم اردیبهشت) اعلام کرد سرویس مرزی این کشور در ورودی گذرگاه لاچین-خانکندی یک ایست بازرسی در قلمروی جمهوری آذربایجان ایجاد کرد. مسیری که تنها راه ارتباطی زمینی بین ارمنستان و منطقه قره‌باغ کوهستانی است.

در پی این اقدام جمهوری آذربایجان، رسانه‌های محلی ارمنستان گزارش دادند چهار روستا در قره‌باغ کوهستانی در محاصره کامل قرار گرفته است.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین هم در همین خصوص اعلام کرد: هیچ جایگزینی برای اجرای توافقات روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان برای عادی‌سازی روابط بین دو کشور وجود ندارد.

بر اساس آتش‌بس با میانجیگری روسیه که به درگیری‌های مرگبار دو کشور در سال ۲۰۲۰ پایان داد، باکو موظف است عبور ایمن در گذرگاه لاچین را تضمین کند.

وزارت خارجه ارمنستان از روسیه درخواست کرده به طور کامل به وظایف حافظ صلحی خود از طریق لغو محاصره غیرقانونی گذرگاه لاچین و تضمین عقب‌نشینی نیروهای جمهوری آذربایجان از کل منطقه امنیتی گذرگاه لاچین پایبند باشد.

کد خبر 756355
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 13
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    38 9
    حق قانونی هر کشوری هست که در مبادی ورودی خودش پاسگاه مر زی وبازرسی داشته باشه
    • محمد اخباری IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
      18 23
      مثه ایران که در ورودی آذربایجان و جلوی چشم الهام ... ،پاسگاه مرزی بذاره آخه اگه بدونید آذربایجان مال ایران بوده و هست
  • علی IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    21 16
    درود بر پرچم اسلام
  • دانا IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    13 30
    قابل توجه دوستی که اولین کامنت رو گذاشته،،، دادگاه لاهه رای به نفع ارمنستان داده و به آذربایجان گفته گذرگاه لاچین باید باز بمونه، دادگاه لاهه قدرت اجرایی دارد، آذربایجان جزوی از ایران بوده به همراه ارمنستان ، کشور بحساب نمیاد
    • جواد IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
      25 14
      خنده دار حرف میزنی گردانندگان لاهه همشون مسیحی هستن باید هم همچین قانونی رو تصویب و ابلاغ کنه علیه مسلمانها نمیدونم چرا یه عده پان فارس همش از ارامنه که تاریخ هم عدم وجود انها را در انجا را اثبات میکنه باز میخوان از انها دفاع کنن واقعا این عده مشکل دارن؟
  • محمد IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    28 11
    تبریک میگم به آذربایجان برای پس گرفتن خاک خودش طبق قوانین بین المللی خاک خودشه و حالا با این ایست بازرسی احتمال جنگ هم کم میشه بقیه دوستان هم حرص نخورند خدا طرفدار حق است