وزیر میراث فرهنگی گفت: به‌ دلیل همکاری‌ نکردن دولت آذربایجان و بستن مرز زمینی، ورود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر گردشگر به ایران متوقف شده است.

عزت‌الله ضرغامی - وزیر میراث فرهنگی

به گزارش همشهری آنلاین، عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما کماکان معتقد هستیم که باید سیم‌کارت مناسب به گردشگران برای رفع نیازهایشان داده شود، این ظرفیت برای مجموعه‌های خدمت‌رسان به این گردشگران نیز باید فراهم شود.

وی افزود: پیشنهاد ما در کمیته‌های مختلف بررسی شده و تا حد زیادی مورد تصویب قرار گرفته است، امیدواریم تا چند روز آینده این امکان فراهم شود تا ارتباط مناسب با مبدأ داشته باشند.

ضرغامی تأکید کرد: این‌ها خدمات اولیه برای گردشگری است که اگر فراهم نکنیم، نمی‌توانیم شاهد توسعه گردشگری باشیم. 

وزیر گردشگری همچنین بیان داشت: حضور گردشگرانی که از کشور آذربایجان داشتیم و دومین منبع ما بود، به‌دلیل عدم همکاری‌های دولت آذربایجان و بستن مرزهای زمینی که یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مرز بیله‌سوار گردشگر داریم، متوقف شده است.

وی خاطرنشان کرد: گردشگری حق همه مردم دنیاست و همه کشورها موظف هستند که زمینه گردشگری را برای مردم فراهم کنند، مردم آذربایجان علاقه‌مند هستند به ایران بیایند.

به راهنمای موزه متروپلیتن گفته‌اند نام خلیج فارس را نیاورید

ضرغامی همچنین در صفحه مجازی خود به سخنرانی‌اش در بیستمین همایش سالانه باستان‌شناسان اشاره کرد و گفت: استفاده از دانش خارجی‌ها خوب است و حتماً هم باید برای آن برنامه‌ریزی شود تا افراد صاحب نظر بیایند و نظرشان را بدهند. متأسفانه غرب به دلیل نگاه برتری‌جویی که دارد، آن را در سیاست‌های خود اعمال می‌کنند و برخی چیزها را درباره شرق نادیده می‌گیرند و آدرس غلط می‌دهند و یا آن چیزی که شایسته است را در مقایسه با خودشان مطرح نمی‌کنند.

وی گفت: این را در خیلی از حوزه‌ها دیده‌ام. حتی وقتی به موزه متروپلیتن نیویورک رفتم، از بخش‌های مختلف آنجا بازدید کردم. بخش بزرگی از آن موزه درباره ایران است. راوی باسوادی آنجا بود. در جایی رفتم که ایران قدیم را نشان می‌داد. همین‌طور که نگاه می‌کردم، متوجه شدم در نقشه‌ها نام خلیج فارس را زده بودند.

ضرغامی ادامه داد: دیدم آن راوی طوری ایستاده که پرشین گلف دیده نشود. گفت که این قسمت فیلمبرداری نکنید و عکس نگیرید. گفتم من فیلم توضیح شما را می‌گیرم که تاکید می‌کنید اینجا پرشین گلف هست. گفت نه گفته اند نکنید.

وی ادامه داد: این موضوع پیچیده نیست تاریخ را آنجا گذاشته اند اما همان پرشین گلف را که در نقشه می‌بینید به زبان نمی‌آورند.

منبع: تسنیم/ مهر

کد خبر 756306

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 16
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    18 6
    متاسفم برای خودم و مردم ایران.این توهین آشکار به ملت هست
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    1 20
    اینا کف رو آب هستن.اون چیزی که میمونه ایران عزیز مونه.امریکا ...کیه
  • محمد IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    28 3
    مارو فیلتر کردید که به ما حکومت کنید وای بر این وطن که ما توش غریبه ایم
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    14 1
    وقتی کسی همانند ضرغامی آرشیو صدا و سیما را دو‌ دستی تقدیم شبکه های من و تو و اینتر نشنال و بی بی سی می کنه چه انتظاری می توان از موزه دشمن داشت
  • آرآز IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    21 8
    اون گردشگری آذربایجانی که بی دلیل چند وقته بازداشت کردید آزاد کنید تا بقیه هم بتوانند بیاند،
  • ناشناس IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    22 3
    الان کاپیتولاسیون نیست این خبر سیم‌کارتها؟!!!!!!!