نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل نشست شورای امنیت درباره موضوع فلسطین به ریاست وزیر خارجه روسیه را ترک کرد.

گیلعاد اردان

به گزارش همشهری آنلاین، «گیلعاد اردان» نماینده رژیم صهیونیستی در نشست امروز شورای امنیت سازمان ملل که با موضوع فلسطین و اوضاع خاورمیانه و به ریاست «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه برگزار شده بود را پس از سخنرانی کوتاه ترک کرد.

وی در سخنرانی کوتاه خود با نام بردن تعدادی از تلفات صهیونیست‌ها که طی عملیات شهادت طلبانه فلسطینیان کشته شده بودند مدعی شد که نشست امروز شورای امنیت سازمان ملل بی حرمتی به این کشته شدگان به شمار می‌آید.

اردان در ادامه با قرار دادن شمعی روشن بر روی میز خود، نشست شورای امنیت سازمان ملل به ریاست وزیر خارجه روسیه را ترک کرد.

پیش از این و در نشانه‌ای از تنش فزاینده بین مسکو و تل‌آویو، روسیه درخواست رژیم صهیونیستی را برای تغییر تاریخ نشست امروز را رد کرده بود. بعد از تعیین روز برگزاری این نشست، نماینده رژیم موقت صهیونیستی در سازمان ملل در نیویورک در نامه‌ای از مسکو خواست در این خصوص تجدیدنظر کند که رد شد. 

طبق این گزارش، «گیلعاد اردان» در نامه‌ای به هیأت روسیه در نیویورک که «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه ریاست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل را این ماه برعهده دارد، نوشت این روز (روز بزرگداشت نظامیان کشته شده رژیم صهیونیستی در جنگ‌های آن) برای اسرائیل بسیار مهم است. وی افزود: «این یک روز مقدس و ویژه برای همه اسرائیلی‌هاست و برنامه‌ریزی یک مناظره آزاد در روز یادبود که طی آن طرف‌های مربوطه در شورای امنیت سخنرانی می‌کنند، شرایط اولیه برای چنین بحثی را محقق نمی‌کند و به شدت نامناسب است». 

وی در ادامه ادعایش افزود «روسیه به عنوان رئیس شورای امنیت ملزم به ایفای نقشی بی‌طرف است اما این نشست در روز یادبود که از اسرائیل درخواست شده در آن شرکت کند، نشان‌دهنده بی‌تفاوتی و بی‌احترامی به این روز مقدس است».

کد خبر 756110
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha