یک مقام ارشد روسیه از ارتش آمریکا خواست با ساختن یک چمدان هسته‌ای ساختگی برای جو بایدن از بروز فاجعه توسط او جلوگیری کند.

مدودف

به گزارش همشهری آنلاین، «دمیتری آناتولیِویچ مِدوِدِف»، معاون دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه با لحنی کنایه‌آمیز به بهانه نامزد شدن «جو بایدن» برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ سیاست‌های او را جنگ‌طلبانه تفسیر کرده است.

ساعاتی قبل‌تر، جو بایدن، رئیس‌جمهور ۸۰ ساله آمریکا که مسن‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ این کشور به شمار می‌رود رسماً اعلام کرد برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ نامزد انتخابات خواهد شد. به‌نظر می‌رسد کامالا هریس، معاون فعلی رییس‌جمهور ایالات متحده، در سال ۲۰۲۴ نیز زوج انتخاباتی بایدن خواهد بود.

مدودف در توییتر نوشت: «بایدن بالاخره تصمیمش را گرفت. آدم شجاعی است. اگر جای ارتش آمریکا بودم برای جلوگیری از نتایج مرگبار به سرعت یک صندوق ساختگی با کدهای هسته‌ای اشتباه می‌ساختم.»

با آنکه مدودف توضیح بیشتری درباره اینکه این «صندوق ساختگی» قرار است نقش چه شی واقعی را ایفا کند نکرده به احتمال زیاد اشاره او به «چمدان هسته‌ای» است که همواره توسط یک مأمور در کنار رئیس‌جمهور ایالات متحده حمل می‌شود. 

این چمدان حاوی کدهای سلاح هسته‌ای است و هدف از طراحی آن این بوده که رئیس‌جمهور در هر زمان و بدون اتلاف وقت بتواند فرمان حمله هسته‌ای را صادر کند.

توییت مدودف در شرایطی منتشر شده که اخیراً تنش‌های هسته‌ای میان روسیه و آمریکا تشدید شده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز ۵ فروردین‌ماه اعلام کرد با «الکساندر لوکاشنگو» رئیس‌جمهور بلاروس به توافقی برای استقرار سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی در خاک این کشور همسایه دست یافته است. 

پوتین در آن روز تصریح کرد روسیه در حال حاضر ۱۰ هواپیمای قادر به حمل سلاح‌های تاکتیکی هسته‌ای را در بلاروس مستقر کرده است.

روسیه سیاست‌های جو بایدن را از جمله عواملی می‌داند که باعث آغاز و ادامه جنگ در اوکراین شده است.

جو بایدن که روز سه‌شنبه رسما برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا اعلام کاندیداتوری کرد مسن‌ترین فردی است که در یک انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نامزد می‌شود.

کد خبر 756106
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha