مدیر زراعت جهادکشاورزی استان یزد گفت: کشاورزان منداب را با هدف تامین کود سبز، تغذیه اراضی کشاورزی در مزارع و باغات خود کشت کنند.

یزد

به گزارش همشهری آنلاین، جوادپور مدیر زراعت جهادکشاورزی استان یزد گفت: کاشت گیاه منداب جایگزین خوبی برای کودهای شیمیایی است و در تولید محصول سالم و در افزایش محصولات نقش موثری دارد. 

به گفته جواد پور حاصل خیزی خاک، جبران فقر عناصر غذایی در خاک و نگهداری آب از جمله فواید کشت این گیاه در کشاورزی است.

او عنوان کرد: منداب در تولید ازت خاک و اصلاح و غنی سازی خاک و کاهش شوری زمین تاثیر به سزایی دارد، معمولا گیاهانی که بعد از کشت منداب در این زمین‌ها کاشته می‌شوند تحمل شوری بالاتری دارند.

جوادپور اظهار کرد: در سال زراعی جاری مقدار ۲ تن منداب یارانه دار بین کشاورزان استان توزیع شد و معادل هزارو ۳۲۵ هکتار از اراضی استان یزد زیر پوشش این گیاه مفید قرار گرفت.

مدیر زراعت جهادکشاورزی استان یزد اضافه کرد: پیش بینی می‌شود در سال جاری بیش از ۵۰ هزار تن علوفه از این مزارع برداشت شود.

جوادپور گفت: منداب علاوه بر زمین‌های زراعی در فاصله ردیف‌های کشت باغات انار، پسته، انگور و دیگر محصولات باغی نیز کشت می‌شود.

او، در پایان خاطر نشان کرد: شهریور و مهر ماه زمان کشت منداب در استان یزد است بنابراین، چون در فصل پاییز کشت می‌شود می‌توان از آب باران نیز برای آبیاری آن استفاده کرد.

کد خبر 756035
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha