سومین نشست از سلسله نشست‌های شهردار تهران با نخبگان دانشگاهی با عنوان نشست هم‌اندیشی و همفکری شهردار تهران با مدیران دانشگاه شهیدبهشتی برگزار شد.

زاکانی

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا زاکانی شهردار تهران در سومین نشست از سلسله نشست های شهردار تهران با نخبگان دانشگاهی که با عنوان نشست هم اندیشی و همفکری شهردار تهران با مدیران دانشگاه شهید بهشتی صبح امروز -۵اردیبهشت ماه ۱۴۰۲- برگزار شد، اظهار کرد: این رویه شده است که هر هفته به یک دانشگاه برویم. در واقع یک همکاری مشترک با دانشگاه ها را تعریف می کنیم و اگر خدمتی از ما بر بیاید، انجام می دهیم.

او با بیان اینکه امروز حدود ۲۰ ماه از شروع فعالیت ما در شهر می گذرد،  تاکید کرد: ۳۳۷ سال است که تهران پایتخت است، اما هیچ وقت با دید آینده نگرانه به آن نگریسته نشده است.

 شهردار پایتخت در ادامه به مشکلات مردم در بخش ترافیک اشاره کرد و اظهارداشت: در دهه ۹۰ منطقه ای رشد کرد که از ۷ سرانه ۶ سرانه را نداشت که باید به مشکلات شهروندان در این محدده قطعا رسیدگی شود.

او با تاکید بر اینکه از ۷۰ هزار هکتار مساحت تهران، ۱۲ هزار هکتار آن بافت ناپایدار است و ۳ گسل زلزله هم اطرف تهران وجود دارد، گفت: ۷ روددره در تهران داریم که آنها هم مشکلات خاص خودشان را دارند. همچنان که خطر سیلاب و فرونشست زمین مشکلاتی برای پایتخت ایجاد کرده است.

زاکانی افزود: امسال قصد داریم، یک و نیم میلیون تن آسفالت در معابر شهر تهران بریزیم.

شهردار تهران با بیان اینکه شهر تهران هویتی به غیر از پایتخت بودن ندارد، تصریح کرد: بیشترین چگالی علم در تهران است که از آن استفاده نشده است.

زاکانی با اشاره به نیاز تهران به دگرگونی افزود: در طول این ۲۰ ماه عمر مدیریت جدید شهری سعی کردیم، نگاه زیست بوم داشته باشیم. مشکلاتی که وجود دارد باعث شده که مردم از زندگی در تهران لذت نبرند، چون شهر گران است. البته این نگاه از قبل وجود داشت که تهران باید گران اداره شود، تا مردم به شهرهای دیگر مهاجرت کنند.

او افزود: تهران امروز با ۹.۶ میلیون جمعیت ساکن، یک میلیون مسکن کم دارد،۳۵۰ هزار مسکن خالی در شمال شهر داریم که برای سوداگری در بازار مسکن است.

کد خبر 755996
منبع: خبرگزاری شهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha