فرماندار ویژه طبس اظهار کرد: تاکنون برای ایجاد موزه استکبار ستیزی در صحرای طبس که قطعات هواپیماهای آمریکایی در آن نگهداری می‌شود، ۱۳ میلیارد تومان هزینه شده است

خراسان جنوبی

به گزارش همشهری آنلاین، محمد علی رحیمی، امروز سه شنبه ۵ اردیبهشت در جمع خبرنگاران گفت: هر سال به مناسبت این پیروزی الهی که در آن ابرهه زمان، آمریکا مفتضحانه در صحرای طبس شکست خورد، مراسمی برگزار می‌شود که در سال‌های اول این برنامه به شکل شهرستانی و در سال‌های بعد استانی و سال آینده هم کنگره ملی آن برگزار خواهد شد تا جوانان با ابعاد مختلف این حادثه آشنا شوند.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه حادثه صحرای طبس بعد از جنگ جهانی دوم حادثه بی نظیری بود که یک قدرت جهانی در قالب آن برای آزاد سازی جاسوسان خود اقدام کرد و شکست خورد، افزود: آمریکا قصد داشت با انجام یک عملیات پارتیزانی و با به حرکت در آوردند هواپیماهای خود از روی ناو هواپیما برش برای آزادی سازی جاسوسان خود اقدام کند.

فرماندار ویژه طبس ادامه داد: هواپیماهای سی ۱۳۰ و هلیکوپترهای آمریکا در فرودگاهی در صحرای طبس فرود آمدند و از آنجای که خداوند متعال می‌خواست آنها با همه تکنولوژی که داشتند، نتوانستند مأموریت خود را انجام دهند و در هنگام سوخت‌گیری، طوفان شن شروع شد و با برخورد هلی‌کوپتر در حال سوخت‌گیری، شن‌های صحرای طبس مأموریت الهی خود را به خوبی انجام دادند و این مأموریت با شکست مواجه شد.

رحیمی با بیان اینکه آنها قصد داشتند در ادامه مأموریت خود در استادیوم امجدیه تهران فرود آیند و زمینه آزادسازی جاسوسان آمریکایی را فراهم کنند، تصریح کرد: روز بعد از وقوع این حادثه ابعاد مختلف آن مشخص شد و شهید منتظر قائم که اصالتاً فردوسی بود و در آن زمان خود را به صحرای طبس رسانده بود، در زمان بمباران هواپیماهای آمریکای به دستور بنی‌صدر به شهادت رسید.

وی با بیان اینکه با بمباران هواپیماهای آمریکای همه اسناد و مدارکی که در آنها وجود داشت، از بین رفتند، افزود: یادمان شهید منتظر قائم در طبس ایجاد شده اما این شهید بزرگوار در یزد دفن شده است.

فرماندار ویژه طبس ادامه داد: انقلاب ما انقلابی الهی بود که در آن امام (ره) بدون بهره‌گیری از تجهیزات نظامی و تنها با تکیه بر قدرت الهی توانست این انقلاب را به پیروزی برساند.

رحیمی با بیان اینکه برنامه‌های سالگرد شکست آمریکا در صحرای طبس از یک هفته قبل شروع شده است و در روز پنج اردیبهشت استاندار خراسان جنوبی در این مراسم در مسجد شکر سخنرانی می‌کند و همسر شهید محمد منتظر قائم و چند نفر از کسانی که در زمان وقوع این حادثه در منطقه حضور داشته‌اند هم خاطرات خود از آن حادثه بیان خواهند کرد، افزود: تاکنون برای ایجاد موزه استکبار ستیزی در صحرای طبس که قطعات هواپیماهای آمریکایی در آن نگهداری می‌شود، ۱۳ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی از تولید فیلم سینمایی" مرد شنی" توسط هنرمندان طبسی خبر داد و گفت: تعدادی از گرافیست‌های کشور برای برگزاری رویداد ملی" افول ابرهه" به طبس دعوت شده‌اند که کار آنها تا روز جمعه این هفته ادامه داشته و در این روز اختتامیه این برنامه برگزار می‌شود

کد خبر 755981
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha