چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۲:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: خوزه پسیرو به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال عربستان منصوب شد

به گزارش ایسنا، در حالی خوزه پسیروی پرتغالی سه‌شنبه شب جانشین ناصر الجوهر شد که سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در تحلیلی از حضور این مربی در تیم ملی عربستان نوشت: "عربستانی‌ها خوزه پسیرو را از فصل 2007- 2006 به یاد می‌آورند که با الهلال پانزده برد متوالی بدست آورد و ناگهان استعفا داد."

حالا او در شرایطی دوباره به عربستان برگشته که تیم ملی وضعیت دشواری دارد و باید از زیر این همه فشار ،آنها را به جام جهانی 2010 برساند.

پسیرو از سال 1994 تاکنون بیستمین مربی عربستان به حساب می‌آید که این بار به جای ناصر الجوهری بعد از باخت 1-0 مقابل کره شمالی در تهران، باید روی نیمکت تیم بنشیند.
ولیعهد نواف‌بن فیصل، نایب رئیس فدراسیون فوتبال عربستان که سرپرستی کمیته تیم‌های ملی را هم برعهده دارد با اعلام خبر قرارداد پسیرو گفت: "ما نام‌های زیادی را در نظر داشتیم اما درنهایت تصمیم گرفتیم پسیرو را انتخاب کنیم".

عربستان با باخت در پیونگ‌یانگ به رده چهارم جدول گروه دو رفت و پایین‌تر از کره جنوبی، کره شمالی و ایران ایستاد.

پسیرو که خبر مربیگری‌اش دیشب اعلام شد، در بهترین دوران، هدایت پاناتینایکوس یونان را برعهده داشته و در فرصت باقی مانده باید شاگردانش را برای بازی 28 مارس در تهران آماده کند.

مربی 48 ساله پرتغالی بیش از این اسپورتینگ لیسبون را در دست داشت و با این تیم به فینال جام یوفا رسید. راپید بخارست و رئال مادرید تیم‌های دیگری بودند که پسیرو در آن‌ها کار کرده است. او در رئال مادرید کمک کارلوس کوئیرش بوده و در دسته مربیان با سبک فوتبال اروپاست که عربستانی‌ها تاکنون علاقه فراوانی به آن نشان داده‌اند

کد خبر 75566

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز