هم‌زمان با فرا رسیدن عید سعید فطر، چهره‌های عالم بزرگ شیعه نظیر علامه مجلسی، علامه حلی، شیخ صدوق، خواجه نصیرالدین طوسی، شیخ مفید، شیخ کلینی و شیخ بهایی به همت فطرس مدیا توسط هوش مصنوعی بازسازی شد.

به گزارش همشهری آنلاین، اقتدار شیعه همیشه به پشتوانه حضور دانشمندانی بوده است که دل و عقل به مهر بزرگان خاندان آل‌ رسول (ص) داده‌اند و در این میان اکثر آنان یا محدود و یا محروم شدند و بعضی هم توانستند حتی دستگاه‌های جور و طاغوت را قانع به فعالیت به نفع مسیر حق و هدایت کنند.

به دلیل مقام رفیع علم در اسلام شیعی معمولاً در بخشی از آثار رجالی چهره و ظاهر خادمان ساحت دین گزارش شده بود و یا نقاشی‌های محدود و مبهمی مانند نقاشی علامه‌مجلسی به یادگار مانده بود، که البته تصویر واضحی از آن عالیجنابان ارائه نمی‌کرد و همیشه این سؤال در ذهن شکل می‌گرفت که چهره این افراد خدمتگزار به آل‌ علی (ع) در زندگی واقعی چگونه بوده است.

به مناسبت فرا رسیدن عیدسعید فطر گروه «فطرس مدیا»، به لطف پیشرفت‌های فناوری هوش مصنوعی توانسته است نگاهی اجمالی به چهره واقعی این افراد داشته باشته باشد. این کار به همت و اراده بخش تولید هوش‌ مصنوعی فطرس‌مدیا با تکیه بر سه دسته اطلاعات جمع‌آوری شده است.

به کمک گزارش‌های تاریخی از ظاهر، در بعضی موارد نقاشی‌های به جا مانده و در نهایت تصاویر فرضی موجود در جامعه تصویر ۷ عالم بزرگ شیعه در دوران‌ها و مدارس مختلف (قم، نجف، حله، اصفهان، جبل‌عامل) بازسازی شده است که در ادامه می‌بینید:

کد خبر 755479
منبع: فارس

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 37
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۲
    32 70
    ۱. سازنده نرم افزار این هوش مصنوعی یک غربی است ۲.اطلاعاتی که در اختیارش قرار داده شده، برداشت غربی ها از این علماست در نتیجه این تصاویر کاملا مغرضانه منفی هستند و با نگاه به چهره این افراد روحانیت و معنویت و نورانیتی احساس نمی شود درست شبیه تصاویری که از مسلمانان در فیلم های تاریخی هالیوود ساخته می شوند
  • علی IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۲
    43 53
    یکی نیست توزیع دهد اینکار شما چه مشکلی از مشکلات مردم را حل خواهد کرد
    • مجید IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۲
      18 3
      اتفاقا اینا به واقعیت نزدیک تره.خیال می کنی اونموقع کرم ضد آفتاب یا کرم نرم کننده دست و صورت بوده.
  • محمد IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۲
    19 15
    شیخ مفید عرب بوده ولی عکس شبیه عربها نیست
  • حسین IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۲
    16 3
    قابل اعتمادنیست،چهره ی علامه حلی،تقریباًهمان چهره ی مولاناست که قبلاًارائه کرده بود.
  • آوا IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۲
    9 5
    ♥️