سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۷:۰۰
۰ نفر

عباس سلیمی نمین: رهبر معظم انقلاب در دیداری که جمعی از مردم آذربایجان شرقی با ایشان داشتند بر هوشیاری ملت ایران در مقابل تلاش دشمن برای تهی کردن انقلاب و نظام از روح انقلابی، تاکید کردند.

این چندمین باری است که رهبری انقلاب اسلامی نسبت به برخی از آفاتی که می‌تواند نظام جمهوری اسلامی را از محتوا تهی کند، هشدار می‌دهند.

ایشان نخستین بار این مباحث را در جمع خبرگان مطرح کردند، سپس در جمع دانشجویان و اکنون نیز در جمع خانواده شهدای تبریز و آذربایجان شرقی مجددا به این مباحث اشاره می‌کنند.

این بدان معناست که آفات جدی متوجه آرمان‌های انقلاب اسلامی است و رهبر معظم انقلاب به این وسیله در صددند تا هم حوزه، هم دانشگاه و هم خانواده‌های شهدا را که در حقیقت بخشی از صاحبان اصلی انقلاب به حساب می‌آیند به هوشمندی و دقت بیشتر در تحولات جامعه دعوت کنند.

همان‌گونه که از فحوای فرمایشات رهبری برمی‌آید، هرگز نمی‌توانیم به اسم انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی بسنده کنیم و دل خوش داریم در حالی که تهدیدات جدی، متوجه محتوای نظام است.

ایشان 24 آذرماه در دانشگاه علم و صنعت محتوای نظام را عدالت، ساده زیستی مسئولان، آرمان‌خواهی و... معرفی کردند که متأسفانه دنیاطلبی برخی از خواص، امروز تداوم جاری شدن این ویژگی‌ها و خصوصیات انقلاب اسلامی را در جامعه ما به مخاطره انداخته است. از این‌روست که رهبری انقلاب، صاحبان اصلی این تحول بزرگ را به درایت، تیزهوشی و هوشمندی لازم فرا می‌خوانند.

این بحث یعنی تاثیرات سوء دنیاطلبی خواص سال‌ها قبل مورد توجه رهبر معظم انقلاب قرار گرفت و نخستین بار در سال 76 مطرح شد. علی‌القاعده بهترین و مؤثرترین راه برای سد کردن دنیاطلبی برخی خواص، آگاه شدن جامعه نسبت به تغییرات تدریجی در میان آنهاست.

این وظیفه مبرم، بر دوش اصحاب قلم و رسانه است. اصحاب قلم و رسانه پیشقراولان آگاهی بخشی به جامعه هستند. اگر به این موضوع مهم توسط این قشر به خوبی پرداخته شود، جامعه با کمترین هزینه‌ای سالم‌سازی‌ محیط خود را از برخی آفات دنبال خواهد کرد.

البته نباید فراموش کرد در دوران تثبیت  هر انقلابی جاذبه‌های دنیوی، برخی ‌خواص را از پیگیری عدالت‌خواهی واداشته است.

حتی در نهضت رسول اکرم(ص) در مدت کوتاهی برخی یاران آن حضرت به‌دلیل مجذوب دنیا شدن راه انحراف درپیش گرفتند و در نهایت در فاصله کوتاه 50 سال، فرزند پیامبر را که می‌فرمود هیچ رسالتی جز اصلاح امور جدم ندارم، به جرم خروج به شهادت می‌رسانند.

بنابراین با پشت سر گذاشتن اربعین این اسوه آزادگی، می‌توان دریافت حریت و ایثار تنها راه حفظ سلامت جامعه و پاسداشت آرمان‌های مقدس ملت ایران است.

کد خبر 75537

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز