نام تعدادی از ساختمان های ناایمن شهر تهران اعلام شد و مدیر عامل سازمان آتش نشانی هشدار داد که چند روز دیگر مهلت مالکان ساختمان های پرخطر برای ایمن سازی تمام می‌شود.

بازار تهران

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی بابایی عضو شورای ششم شهر تهران با بیان این مطلب افزود: سرای وحید، سرای حاج ملاعلی، پاساژ حمام قبله، پاساژ رضوی، پاساژ و سینما اروپا، پاساژ گراند هتل، سرای مشیر خلوت، سرای سید ولی، سرای اتفاق، پاساژ کمپانی، سرای میرزا اسماعیل، پاساژ شناسا، پاساژ زورخانه، پاساژ وحدت، پاساژ بلور، سرای باغچه، سرای رشتی، پاساژ طلا زاد، پاساژ صفوی، پاساژ امین، پاساژ علمی، بیمارستان طرفه و بیمارستان سینا از جمله ساختمان‌های بسیار پرخطر منطقه ۱۲ شهرتهران است.

او ادامه داد: شاید در این برهه زمانی اطلاع‌رسانی همه ساختمان‌های نا ایمن شهر تهران در دستورکار قرار نداشته باشد اما به شکل موردی این اتفاق خواهد افتاد. چرا که موضوع حفظ جان مردم و آتش نشان‌ها حیاتی است و شهروندان تبعات اتفاقات حوادث ناگوار ناایمنی در شهر را در حوادثی مانند پلاسکو مشاهده کرده‌اند.

همچنین قدرت الله محمدی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران در این باره توضیح داد: تعداد ۳۳ هزار ساختمان در شهر تهران پایش شده و این ساختمان‌ها بر اساس ضوابط آتش‌نشانی و وضعیت ایمنی به چهار گروه ایمنی دسته‌بندی شدند که دسته اول آن ساختمان‌های بسیار پرخطر بود که تعداد آنها  ۱۲۹ ساختمان اعلام شده که در حال حاضر تعدادی از آنها ایمن سازی شده‌اند و دسته دوم ساختمان‌های پرخطر، دسته سوم ساختمان‌های میان‌خطر و دسته آخر ساختمان‌های کم خطر است.  مالکان ساختمان‌های پرخطر احضار شده و توصیه‌های لازم به آنان داده شد. این افراد باید ایمنی در ساختمان‌های خود را ارتقا دهند و اگر به آن توجه نکنند بار اول انشعابات ساختمان قطع خواهد شد و در صورت عدم ارتقا ایمنی، این‌بار ساختمان با دستور قضایی پلمب می شود.

کد خبر 755029
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha