رئیس قوه قضاییه گفت: در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ وزیر صمت خواستار اختیاراتی شد تا بتواند تا پایان سال ۱۴۰۱، بواسطه آن اختیارات، تولید خودرو را تا ۵۰ درصد افزایش دهد و به تبع آن، قیمت‌ها کاهش یابد؛ بر همین اساس، ما شاهد افزایش تولید و عرضه خودرو بودیم، اما آیا قیمت‌ها نیز کاهش یافت؟

به گزارش همشهری آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای امروز دوشنبه (۲۸ فروردین) طی سخنانی در جلسه شورای عالی قوه قضاییه به مقولاتی اشاره کرد که در میان مردم جامعه مطرح است و چنانچه به آن‌ها بی‌توجهی شود زمینه سوء‌استفاده دشمن و سرگردانی مردم را فراهم می‌آورد؛ یکی از این مقولات که مورد اشاره رئیس عدلیه قرار گرفت، موضوع قیمت خودرو است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در همین رابطه گفت: موضوع خودرو و قیمت آن، از جمله موضوعاتی است که سوای مسائل مزمنی که مرتبط با آن است، چندان پیچیده و غامض نیست، اما برای مردم به لحاظ ذهنی، مسائلی را ایجاد کرده است؛ در هر محفلی، مردم از قیمت خودرو می‌گویند و برای مثال، به رسیدن قیمت فلان خوردو به بالای یک میلیارد تومان اشاره می‌کنند؛ این موضوع، ذهن‌های مردم را مشغول کرده و اعتبار و حیثیت بعضی کارها را پایین آورده است.  با کمک و همیاری دولت و مجلس و مسوولین زیربط باید این موضوع را از مساله و دغدغه ذهنی مردم خارج کنیم.

رئیس قوه قضاییه در همین راستا بیان داشت: در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ وزیر صمت خواستار اختیاراتی شد تا بتواند تا پایان سال ۱۴۰۱، بواسطه آن اختیارات، تولید خودرو را تا ۵۰ درصد افزایش دهد و به تبع آن، قیمت‌ها کاهش یابد؛ بر همین اساس، ما شاهد افزایش تولید و عرضه خودرو بودیم، اما آیا قیمت‌ها نیز کاهش یافت؟ یکی از اختیاراتی که وزیر مربوطه خواسته بود این بود که تا پایان سال ۱۴۰۱ قیمت‌گذاری خودرو از شورای رقابت به ستاد تنظیم بازار محول شود؛ از طرفی دیگر، در مقطعی، خودرو در بورس عرضه شد، سپس این عرضه متوقف شد و حالا مجدداً بحث عرضه خودرو در بورس مطرح است؛ در اینجا فرصت شکافتن موضوع به صورت تخصصی نیست، اما مسئولان امر باید توجه کنند که ما در جایی و فرصتی نیستیم که آزمون و خطا کنیم؛ لذا بخش‌ها و مسئولان مربوطه در قضیه قیمت خودرو تلاش کنند اشکالات کار برطرف شود و هر جا اشکالی به ما به عنوان قوه قضاییه هم وارد است، اعلام کنند تا ما برطرف کنیم. 

کد خبر 754603

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ویدئو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    5 0
    از ترس پراید نصف شد
  • محمد IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    9 0
    متاسفانه فقط بخش خودرو نیست ، دست رو هر چی بزاری همینطور ، حالا خودرو سوار نشیم ، مگه میشه خونه نداشته باشیم ، البته خریدش که آرزو نه محاله ، عرضم اجاره و رهن برای یک جوانی هست که می خواد تازه تشکیل خانواده بده ، خودرو هم تابع تورم هست زیاد کشش ندید
  • بهراد IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    23 1
    شما اصلاً خودتون را ناراحت نکنید چون وزیر اقتصاد گفته بود وضع اقتصادی جامعه را سر و سامان میده!!!خب شد؟رئیس بانک مرکزی گفته بود دلار را به قیمت قبل برمی گرداند!!!خب شد؟رئیس سازمان بازرگانی گفته بود قیمتهای اقلام مواد غذایی را کنترل میکنم!!!خب شد؟و بالاخره رئیس جمهور گفته بود من مملکت را آباد میکنم!!!خب نشد!!!
  • علی IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    13 1
    آیا انتقاد تندتون تاثیری در قیمت خودرو خواهد داشت ؟! تاثیری در قیمت اجاره و مسکن خواهد داشت ؟! تاثیری در وضعیت حقوق حداقل بگیران خواهد داشت ؟! تاثیری در سفره اقشار پایین جامعه خواهد داشت ؟! چه تاثیری در وضعیت زندگی اقشار پایین چامعه خواهد داشت ؟! آیا سرمایه خیلی از اقشار جامعه خواهد برگشت که به خاطر مشکلات حاصل از تورم بالاجبار مجبور به فروش سرمایه خود با ضرر و زیان هنگفت در بورس شدند؟! انتقاد تند چه تاثیری دارد مجازات مجرمان چه تاثیری دارد حال طبقه پایین تغییر می کند؟!
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    13 1
    آیا مسئولی در این کشور به مسئولیت خودش درست عمل میکنه؟! فقط یه عده بلدن دستور بدن و بقیه هم هیچ کاری نمیکنن
  • جواد IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    17 1
    اولا به چنین شخص بدقولی چرا میگید وزیر محترم؟ ثانیا چرا استیضاح و برکنار و سپس بازخواست نمیشه؟ قیمت پراید واقعا مسخره است.
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    24 1
    من را ببخشید اما اکثریت مدیران و کسانی که حتی کارمند جزء هستند از جایگاه خود سوءاستفاده می‌کنند.
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    10 0
    انتقاد نتیجه ندارد بانی گرانی ها ی خودرو مسکن وموادغذایی را محاکمه کنید خودرو دست دولت در رفته فقط دلال ها قیمت میدن مگه میشه قیمت دوبرابر یا سه برابر کارخانه باشد
  • حسین DE ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    7 1
    خانه از پای بست ویران است خواجه در بند نقش ایوان است وقتی دستگاه چاپ پول داره به طور سرسام آوری نقدینگی را افزایش می‌دهد و در حقیقت به طور آشکار پول را کم ارزش میکند، انتظار دارید قیمت خوردو کنترل شود؟ این یک دزدی آشکار از جیب مردم است. متاسفانه بجای پرداختن به ریشه چند روز دیگر وزیر صمت را هم برکنار می‌کنند اما اشکال اصلی از جای دیگر است. من طرفدار وزیر فعلی صمت نیستم اما دلیل اصلی افزایش قیمت خانه، خودرو، مواد غذایی و غیره چاپ بی رویه پول است.
  • مظلوم IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    4 0
    باسلام؛ خیلی ممنون از حاج آقا و دقت نظرشان ولی مظلومیت مردم در دستگاه قضا از همه جا بیشتر است؛ ای کاش آقای اژه ای با اصلاح سیستم و رسیدگی به حال مظلوم واقع شده ها عاقبت بخیر شود. ان شاءالله
  • بازنشسته IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    2 4
    برادر عزیز همگی باید دست در دست هم دهیم تا بتوانیم موجبات رفع تحریمهای ظالمانه را فراهم کنیم تا به خواست خدا مشکلات جامعه بر طرف گردد .
  • مقدس IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    7 2
    جناب آقاى اژه اى بزرگوار عزيز گرامى ، تنها را كوتاه كردن دست مافياى تبهكاز صنعت خودرو تنها و تنها آزاد كردن ورود خودروهاى كاركرده هست . فقط يك روز أين دستور و مجوز أز طرف يك دولت مقتدر صادق مردمى صادر بشود قيمت همين ٢٠٦ مطمئن باشيد به زير بيست ميليون تومان ميرسد و بدون خريدار رو دست مافياى كثيف اين صنعت خواهد ماند شك نكنيد.
  • ب IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    10 0
    پشت تمام این گرانی مافیاها قرار دارند که بعضی از دولت مردان پشت این قضیه هستند