آمار و ارقام منتشر شده توسط سازمان بهشت زهرای تهران نشان می‌دهد مرگ و میر ناشی از بیماری‌های ریوی در پایتخت ایران در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته است.

به گزارش مهر، آمار و ارقام منتشر شده از سوی سازمان بهشت زهرا نشان می‌دهد تنها در 9 ماه گذشته 324 شهروند تهرانی بر اثر ابتلا به بیماری‌های ریوی جان خود را از دست داده‌اند.[چطور خطر بیماری ریوی را کاهش دهیم؟]

این در حالی است که این رقم در 12 ماه سال 1386رقمی معادل 291 نفر بوده است و رشد 33نفری این آمار می‌تواند علامت هشداری برای متولیان امر باشد.

برخی از کارشناسان سلامت پیش‌بینی می‌کنند با توجه به کاهش شدید بارندگی‌ها در تهران و افزایش آلودگی هوا ممکن است تا پایان امسال تعداد متوفیان ناشی از بیماری‌های ریوی به 2 برابر افزایش یابد.

طبق آمار و ارقام ارائه شده، بیشترین قربانیان بیماری‌های ریوی درتهران مردان بوده‌اند. به‌طوری که اگر در سال گذشته از تعداد 291 نفر متوفی، 199 نفر مردان بوده اند، درسال‌جاری ازبین 324نفر217 نفر مرد به‌دلیل بیماری‌های ریوی در تهران درگذشته‌اند.

در بخش دیگری از این آمار که مربوط به درگذشت پایتخت نشینان بر اثر ابتلا به سرطان ریه است مرگ 401 نفر از شهروندان تهرانی طی 9 ماه نخست سال‌جاری گزارش شده است.
کارشناسان و متخصصان سلامت همواره بر ارتباط مستقیم آلودگی هوا و ابتلا به بیماری‌های ریوی و سرطان ریه تاکید داشته‌اند.

کد خبر 75450

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز