یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۹:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر نفت امروز با حضور در مجلس شورای اسلامی گزارشی از وضعیت فعلی حوزه‌های نفت و گاز کشور به نمایندگان ارایه داد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، غلام‌حسین نوذری با عرض تسلیت اربعین حسینی و تبریک سی امین سال پیروزی انقلاب و گرامیداشت یاد و خاطره فجرآفرینان انقلاب، شهدای عزیز و امام راحل و هزار شهید صنعت نفت به‌ویژه شهید آزاده و بسیجی محمدجواد تندگویان، گفت: به لحاظ این‌که در بهار ‌30 سال انقلاب هستیم، یادی می‌کنیم از مبارزان و اعتصاب‌کنندگان صنعت نفت که نقش اساسی در پیروزی انقلاب داشتند.

وی افزود: در واقع با بستن شیرهای نفت به فرمان امام راحل، مبارزات ملت ایران وارد مرحله جدیدی شد و ابعاد بین‌المللی آن گسترده‌تر گردید.

وزیر نفت تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب هم صنعت نفت با تلاش خود و کار و حضور در سنگر تولید، نقش اساسی در رابطه با تامین ارز و حضور در جبهه‌ها برای تداوم انقلاب اسلامی ایفا کرد و هزار شهید صنعت نفت گواه حضور مستمر همکاران صنعت نفت در جبهه‌های جنگ و هم‌چنین جبهه اقتصادی بود.

نوذری افزود: بازسازی تاسیسات صنعت نفت و به‌دنبال آن کار‌های توسعه‌ای که در نفت انجام شد، برگ زرینی بر عملکرد نظام مقدس جمهوری اسلامی به‌خصوص در بخش تولید انرژی است.

وی ادامه داد: اگر به آمار و ارقام نگاه شود، مشاهده می‌کنیم که ذخایر نفتی کشور قبل از انقلاب حدود ‌90 میلیارد بشکه بوده که با اکتشافاتی که انجام شد، این ذخایر به ‌138 میلیارد بشکه رسید.

وی گفت: اگر امروز ما به‌عنوان دومین کشور دارای ذخایر گاز شناخته می‌شویم، به‌لحاظ این است که ذخایر گازی شناخته شده قبل از انقلاب که حدود ‌8 تریلیون مترمکعب بود به ‌2/28 تریلیون متر‌مکعب رسید و توسعه‌هایی که در بخش گاز در کشور انجام شد، به‌خصوص کشف میادین بزرگ گازی مانند پارس‌جنوبی و هم‌چنین کیش و ‌34 میدان دیگر نفتی و گازی مانند میدان آزادگان و یادآوران کارهای بزرگی بود که در بخش توسعه نفت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی انجام شد.

نوذری با اشاره به ساخت ‌12 پالایشگاه گازی در کشور گفت: رساندن ظرفیت فراوری کشور یعنی تصفیه نفت خام از ‌800 هزار بشکه به یک میلیون و ‌700 هزار بشکه از کارهایی است که زحمات، تلاش و برنامه و سرمایه‌گذاری زیادی را به خود جلب کرده است.

وی در ادامه تصریح کرد: از سال ‌1374 تا سال ‌1377 تقریبا همه زمستان‌ها در پیک مصرف، قطعی گاز داشتیم، به‌خصوص در سرشاخه‌های مصرف کشور و استان‌های شمالی و غربی.

نوذری تصریح کرد: از سال ‌79 که قرار‌داد صادرات گاز با ترکیه را امضاء کردیم متاسفانه در زمستان‌ها نوعا مصرف گاز مورد نیاز طرف‌ قرار‌داد را نمی‌توانستیم تامین کنیم و در مقاطعی گاز صادراتی به ترکیه قطع می‌شد.

وی اظهار کرد: سال گذشته هم سال بسیار سختی را پشت‌سر گذاشتیم. به‌دلیل زمستان بی‌سابقه‌ای که ظرف ‌50 سال قبل از آن در کشور اتفاق نیفتاده بود و هم‌چنین طولانی‌بودن سرما در کشور و فراگیر‌بودن آن بخشی از کشور دچار مشکل شد. البته در مجموع نسبت به کلان کشور ‌7/3 مشترکان ما قطعی گاز داشتند، اما به‌دلیل این‌که بعضی از استان‌ها از زمانی که گاز‌دار شده بودند وسائل نفت‌سوز و گاز‌سوز آنها از رده خارج شده بود، درنهایت تا تامین سوخت دوم مشکلاتی برای مردم پیش آمد.

نوذری افزود: تقریبا از همان سال گذشته، تامین سوخت زمستانی امسال را برنامه‌ریزی کردیم. جلساتی در شورای عالی امنیت ملی تشکیل شد. جلسه‌ای خدمت رئیس مجلس بودیم و جلساتی هم در دولت راجع به سوخت امسال داشتیم.

وزیر نفت در ادامه گزارش خود در مجلس با بیان این‌که برای تامین سوخت زمستانی سال‌جاری دولت و مجلس دغدغه داشتند، گفت: تامین سوخت زمستانی گذشته از این که بحثی اجتماعی است، شکلی امنیتی یافته بود، از این رو وزارت نفت در سه محور کار را دنبال کرد تا بتواند سوخت زمستانی امسال را تامین کند.

نوذری افزود: گاز مورد نیاز را تامین کردیم. با پیگیری‌های انجام شده فازهای ‌9 و ‌10 پارس جنوبی به میزان ‌50 میلیون متر مکعب در روز به بهره‌برداری رسید، هم‌چنین تولید ‌20 میلیون متر مکعب گاز از ‌17 حلقه چاه در چهار استان کشور را به انجام رسانیدم. با تولید ‌70 میلیون متر مکعبی گاز توانستیم در زمستان امسال هم صادرات را به صورت کامل حفظ کنیم، و هم گاز صنایع و نیروگاه‌ها که پیش بینی کرده بودیم به نیروگاه‌ها روزانه ‌30 میلیون‌متر مکعب تحویل دهیم به متوسط ‌60 میلیون متر مکعب افزایش یافت؛ علاوه بر آن توانستیم گاز مورد نیاز بخش‌های خانگی و تجاری را تامین کنیم.

وزیر نفت در تحلیل دستاوردهای وزارت نفت، گفت: این اقدام یعنی، حدود ‌10 تا ‌11 میلیارد متر مکعب بیشتر از سال قبل تولید گاز داشتیم که به شبکه تزریق شده است. بیش از ‌2200 کیلومتر خطوط فشار قوی ظرف سال قبل و سالجاری به بهره‌برداری رسید تا بتواند شبکه پایدار گاز کشور را برای تامین گاز تضمین کند، به جز سال‌های ‌83 و ‌86 زمسان امسال سردترین سال طی سال‌های ‌73 تا ‌87 بوده است و این در حالی است که برخی معتقدند زمستان امسال گرمترین زمستان بوده است.

نوذری اظهار کرد: از فروردین ماه سال‌جاری برای تامین سوخت نیروگاه‌ها مخازن نیروگاه‌ها را پر کردیم. نفت گاز و نفت کوره‌ای از ابتدای سال تا ‌26 بهمن ماه ‌87 تحویل نیروگاه‌ها شده ‌13 میلیارد و ‌138 میلیون لیتر بوده است که به نسبت سال ‌86 یک میلیارد و ‌907 میلیون لیتر بوده است و این یعنی یک ناوگان حمل و نقل با ‌11 هزار نفتکش کار سوخت رسانی را در سراسر کشور اجرایی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال به دلیل خارج شدن نیروگاه‌های برق آبی از سیکل تولید برق ناچار شدیم نفت گاز بیشتری را وارد کنیم تا بتوانیم جایگزین انرژی آن نیروگاه‌ها کنیم، با همه اقدامات انجام شده ذخیره امروز نیروگاه‌ها ‌2 میلیارد و ‌238 میلیون لیتر است که یک میلیارد و ‌738 میلیون لیتر نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

وزیر نفت با اشاره به خطوط به بهره‌برداری رسیده، گفت: خط ششم امسال به بهره‌برداری رسید، بخشی از خطی که از نی‌زار قم به شرق تهران آمد سال جاری به بهره‌برداری رسید، خط انتقال گاز از ساوه به همدان، بیجار و تکاب برای تقویت خطوط غرب کشور امسال به بهره‌برداری رسید. خط ساوه، قزوین و کویین برای تقویت استان‌های شمالی (مازندران و گیلان) سالجاری به بهره‌برداری رسیده است.

نوذری از آغاز بهره‌برداری خط تهران، سمنان، دامغان، شاهرود، میامی و دشت شاد در آینده نزدیک سخن گفت و اظهار کرد: تقویت خطوط استان‌های سمنان، گلستان و مازندران آماده افتتاح است. مجموعه این اقدامات نشان داد که توانمندی‌های بسیار خوبی برای مقابله با بحران‌ها وجود دارد. امسال بحران سوخت به خوبی مدیریت شده است و این افتخار دولت‌ نهم است.

وی از رشد تولید نفت در دولت نهم سخن گفت و افزود: میزان تولید نفت در ابتدای سال ‌84 که حدود چهار میلیون لیتر بود به ‌2/4 میلیون لیتر افزایش یافته است. میزان تولید نفت کشور، جایگاه ایران را در سازمان کشورهای صادرکننده نفت، کلیدی‌تر کرده است.

وزیر نفت از برنامه‌ریزی‌ وزارت نفت در چهار ناحیه صنعتی خبر داد و تصریح کرد: توسعه میادین نفتی غرب کارون مثل آزادگان، یادآوران، دارخوین و جفیر برای ظرفیت یک میلیون بشکه برنامه‌ریزی شده است. سیاست دوم، پارس جنوبی که برای بقیه فازهای پارس جنوبی طراحی شده است. از مجموع ‌28 فاز پارس جنوبی ‌10 فاز به بهره‌برداری رسیده است که ‌5 فاز در سال‌جاری انجام شده و ‌7 فاز نیز در حال اجراست و چهار فاز در مرحله پایان مناقصه و ‌3 فاز با طرف ترک در حال مذاکره‌ایم.

وزیر نفت در ادامه ارایه گزارش خود به مجلس با اشاره به اکتشافات صورت گرفته و کشف ‌34 میدان نفتی گفت: امروز ما توانستیم در دنیا هم در بخش نفت و هم در گاز به عنوان یک کشور قابل اعتماد و اتکا و به عنوان یک تامین کننده بزرگ انرژی دنیا مطرح شویم.

نوذری در ادامه با اشاره به مقایسه نفتی که ‌30 سال قبل از انقلاب و نفتی که در سی سال اخیر تولید شده است، گفت: توانمندی و کارآمدی نظام را در این ارقام و آمار می‌توان ملاحظه کرد.

وی ادامه داد: به طوری که مجموعه تولیدی که در سی سال قبل از انقلاب در بخش نفت انجام شده، ‌26 میلیارد بشکه بوده و تولیدی که ‌30 ساله اخیر انجام شده، ‌4/36 میلیارد بشکه نفت بوده است و این یک عدد و رقمی است که هم توانمندی ما را در بخش حفاری، اکتشافات و توسعه با همه‌ی محدودیت‌هایی که استکبار جهانی از بدو پیروزی انقلاب در بخش انرژی نفت فراهم نمود، صورت گرفت و هم این که این اقتدار نظام است که توانسته با این محدودیت‌ها این کارهای بزرگ را سامان دهد.

وی در ارتباط با بخش پالایشگاه نفت اعلام کرد: ‌9 پالایشگاه موجود داریم که حدود یک میلیون و ‌700 هزار بشکه به طور متوسط تصفیه می‌کند و در این دولت مصوب شده است که ‌7 پالایشگاه جدید ساخته شود و ظرفیت پالایش کشور به ‌2/3 میلیون بشکه برسد و برای اجرای فرمایش مقام معظم رهبری جهت جلوگیری از خام فروشی هم طراحی‌ها انجام شده است.

وزیر نفت اعلام کرد: از مجلس درخواست می‌کنم به این نکته توجه کند که پالایشگاه ستاره خلیج فارس که الان ‌18 درصد پیشرفت داشته و قطعا در اجرایی شدن و به ثمر رساندن این پالایشگاه نیاز به کمک مجلس دارد، به تنهایی ‌35 میلیون لیتر در روز تولید بنزین خواهد داشت و این در حالی است که کل تولید بنزین ‌9 پالایشگاه موجود ‌45 میلیون لیتر در روز است و یک پالایشگاه به تنهایی ‌35 میلیون لیتر بنزین کشور را تامین می‌کند.

وی بر این اعتقاد است که از هر کاری لازم‌تر و واجب‌تر است که سرمایه‌گذاری کنیم تا این پالایشگاه و امثال آن را به بهره‌برداری برسانیم.

نوذری با اشاره به ‌20 میلیون لیتر صرفه جویی در مصرف بنزین به دلیل را‌ه‌اندازی سامانه‌ی هوشمند بنزین و کارت هوشمند سوخت گفت: اگر این کار اتفاق نیفتاده بود، امروز با این وضعیت مصرف در کشور، ‌واردات ما به قریب ‌88 تا ‌90 میلیون لیتر می‌رسید.

وی گفت: در رابطه با بخش پالایش، براساس اصل ‌44 ،‌بخش خصوصی باید وارد شود و در شرایطی که محدودیت‌های بین‌المللی از مشارکت‌های خارجی جلوگیری می‌کند، ما نیاز داریم برای جلو بردن بعضی از این پالایشگاه‌ها که نقش استراتژیک برای سوخت کشور دارند، حتما سرمایه‌گذاری کنیم و در این مورد نیاز به کمک مجلس داریم.

وزیر نفت با تشریح بخش گازرسانی گفت: تعداد شهرهایی که گازرسانی شده‌اند در پایان سال ‌83، ‌516 شهر بود و امروز این رقم به ‌700 شهر رسیده است و وضعیت گازرسانی به روستاها در پایان سال ‌83 دو هزار و ‌16 روستا بوده و امروز به ‌6600 روستا رسیده است؛ در خصوص خانوارهای مصرف کننده گاز طبیعی این رقم ‌5/10 میلیون خانوار بوده است که اکنون به ‌14 میلیون خانوار رسیده است.

نوذری گفت: تلاش کنیم گاز را به صنایع‌مان برسانیم، چرا که هم ایجاد اشتغال می‌کند و هم ارزش افزوده دارد و در این راستا گازرسانی ‌8 هزار واحد صنعتی به ‌19 هزار واحد صنعتی ظرف ‌3 سال گذشته رسیده است، و ظرفیت پالایشی گاز کشور از ‌383 میلیون مترمکعب به طور متوسط در این مدت به ‌520 میلیون متر مکعب و خطوط انتقال فشار گاز طبیعی از ‌20 هزار کیلومتر در سراسر کشور، ‌30 هزار کیلومتر و نیز شبکه گذاری گاز طبیعی از ‌105 هزار کیلومتر در کشور به ‌157 هزار کیلومتر رسیده است و این اقدامات در بخش گازرسانی صورت گرفته و این در حالی است که ناگفته‌های گاز فراوان است.

وزیر نفت گفت: اگر بخواهیم به اهداف سند چشم‌انداز برسیم باید در بخش صنعت نفت ‌500 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کنیم و بیش از ‌50 درصد آن به تنهایی در بخش بالادستی و پایین‌دستی صنعت گاز مورد نیاز است، که ما باید بتوانیم اعتبار و بودجه‌ی لازم برای توسعه‌ی میادین مشترک را اختصاص دهیم و سهمی هم از بازار گاز داشته باشیم و این در حالی است که متوسط تزریق گاز امسال با سال‌های گذشته متفاوت بوده است؛ به طوری که امسال ‌83 میلیون مترمکعب در روز بوده است و در حالی که صادرات تداوم خود را داشته و یک روز نیز در این مدت، گاز صنعت ما قطع نشده است.

وی در تشریح بخش پتروشیمی اعلام کرد: در بخش پتروشیمی ‌37 واحد پتروشیمی بعد از انقلاب به بهره برداری رسیده و ظرفیت پتروشیمی کشور از ‌5/4 میلیون تن در سال به ‌35 میلیون تن رسیده است که ظرفیت نصب شده آن حدود ‌50 میلیون تن است و حدود ‌22 واحد پتروشیمی در این دولت آغاز به کار کرده و کار اجرایی آن شروع شده، و قطعا نیاز به سرمایه‌گذاری و پیگیری‌های جدی برای به ثمر رساندن آن است که خوشبختانه ‌2 واحد پلی اتیلن آن (واحد پتروشیمی مهر و مروارید) به حول قوه‌ی الهی، فروردین و اردیبهشت ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

وزیر نفت با اشاره به گزارش دیوان محاسبات در خصوص یک میلیارد دلاری که به خزانه وارد نشده است، گفت: من بلافاصله با آقای رحمانی فضلی تماس گرفتم و اعلام کردم عدد و رقم‌های نفت خیلی روشن و واضح است و این یک میلیارد دلار ایجاد شبهه در جمع نمایندگان و افکار عمومی کرده است. به طوری که بعضا مطرح می‌شود که اداره به چه شکلی است که یک میلیارد درآمدهای نفتی به خزانه واریز نشده است و ایشان خیلی صریح اعلام کردند این موضوع اصلا به نفت مربوط نمی‌شود که من از رحمانی فضلی آن را تقاضا کردم، چون این مطلب از تریبون مجلس مطرح شده است.

نوذری با اشاره به نامه‌ای که به ریاست مجلس تقدیم کرده است، گفت: در آنجا بعد از بحث‌هایی که با دیوان محاسبات داشته‌ایم، مشخص شد هیچ موردی از این قضیه به وزارت نفت برنمی‌گردد و اطمینان می‌دهم در بخش نفت بحث یک دلار و یک سنت هم محاسبات دقیق دارد و وزارت نفت خود را پاسخگوی حتی یک سنت درآمدهای نفت می‌داند.

وزیر نفت با اشاره به چالش‌های پیش‌روی نفت اعلام کرد: نمایندگان مستحضر باشند که ذخایر قابل استحصال با تکنولوژی امروز حدود ‌138 میلیارد است، ولی نفت در جای کشف شده ، قریب به ‌600 میلیارد بشکه است؛ لذا نه ملت ما و نه نیاز انرژی داخل و نه این سوخت ارزشمند به ما اجازه می‌دهد که بگذاریم این بخش از نفت زمین بماند.

وی افزود: لذا برای بالا بردن ضریب بازیافت نفت و تولید بیشتر از نفت در جا، قطعا نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتری است، چرا که هر چقدر ما به سمت عمر بیشتر میادین می‌رویم نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتر است، چرا که عمق مخازن بیشتر می‌شود و تعداد چاه‌هایی که باید در هر میدان حفاری کنیم، بیشتر می‌شود.

وی دومین چالش پیش روی صنعت نفت را نگهداری و جذب نیروهای متخص در این صنعت دانست و اعلام کرد: صنعت نفت، صنعتی است که در رقابت بین‌المللی ما در داخل این رقابت را نداریم و یکی از میدان‌های رقابت، میدان پرورش، تامین و نگه داشت نیروی انسانی است که با توجه به بازار نیروی انسانی و نوع تخصصی که در بخش نفت و گاز وجود دارد، یکی از تهدیدات صنعت نفت است، لذا هم سرمایه‌گذاری بیشتری می‌خواهد و هم باید زمینه‌های جذب و نگهداری نیروهایمان را در صنعت نفت حفظ کنیم.

وزیر نفت در ادامه گزارش خود به مجلس شورای اسلامی به سرمایه‌گذاری در بخش نفت اشاره کرد و گفت: ما نمی‌توانیم نفت را مانند بعضی از جاهای دیگر اداره کنیم. به‌هر حال همین سال گذشته که تصمیم‌گیری شد 20 میلیون متر‌مکعب به ظرفیت گاز کشور اضافه شود، این تصمیمی بود که اگر می‌خواست مراحل کاری مانند سایر وزارتخانه‌ها را طی کند، به شما اطمینان می‌دهم هنوز ما از دوخان اول آن هم نگذشته بودیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، نوذری در ادامه افزود: اگر می‌خواهیم صنعت نفت ما مقام دوم اوپک را داشته باشد و اگر می‌خواهیم صنعت نفت ما جایگاه خود را در عرصه گاز در کشور و سهم خود را از بازار بین‌المللی حفظ کند، قطعا به سرمایه‌گذاری و نگاه ویژه و مخصوص مجلس نیاز دارد.

وزیر نفت گفت: سال گذشته مجلس تصمیم بسیار اساسی و خوبی گرفت و آن هم این‌که 3 درصد از درآمدهای نفت را برای توسعه پارس جنوبی گذاشت و بر اساس همان تصمیم مجلس بود که امروز 7 فاز این میدان را مشاهده می‌کنید که حالت اجرایی دارد.

وی ادامه داد: امسال این فاز‌ها وارد کار اجرایی‌تر و شیب تند می‌شود که قطعا نیاز به تزریق منابع مالی بیشتر دارد و میادین مشترک ما نیاز به سرمایه‌گذاری دارند.

نوری گفت: برای اعتلای صنعت نفت که یک صنعت ملی است از جانب وزارت نفت و دولت به تنهایی این اهداف تحقق پیدا نمی‌کند و قطعا نیاز به حمایت و پشتیبانی و توجه خاص نمایندگان محترم دارد.

وزیر نفت هم‌چنین در پاسخ به تذکر کاتوزیان گفت: به هرحال بنده به‌عنوان یک عضو کوچک، 8 سال در خدمت برخی از دوستانی که در مجلس هستند و به‌عنوان یک نماینده از شهرستان بوده‌ام. در واقع 8 سال در مجموع قانونگذاری بوده و خود را نسبت به قانون و قانونگذاری از کسانی می‌دانم که به جد به آن متعهد هستم.

وی خطاب به لاریجانی گفت: دلیل واضح هم آن است که هیچ چیزی را از مجلس پنهان نکرده‌ام. در اولین گزارش حتی در گزارش قبل از این‌که سهمیه یارانه انرژی به اتمام برسد، خدمت حضرتعالی نوشتم و میزان ارز معوض واردات نفت را افشا کردم. در اولین گزارش که شهریورماه دادم این را افشا کردم آن هم به‌عنوان کسی که به قانون پایبند هستم. لذا هیچ چیزی را پنهان نکرده‌ایم و طی چهار‌نامه خدمت رییس‌جمهور نوشتم که قطعا باید از مجلس مصوبه بگیریم.

وی ادامه داد: مجلس مستحضر است که ما در 5 ‌ماهه اول امسال هم بنزین هم نفت گاز را وارد کردیم. قیمت نفت گاز به تنی 1300 دلار رسید و قیمت بنزین به تنی 1280 دلار رسید، یعنی حجم واردات ما بیشتر شد و قیمت آن هم افزایش پیدا کرد. یکی از دلایلش هم همین است.

نوذری تصریح کرد: هم‌چنین آن‌جایی که نوشتم با مسوولیت اینجانب، این مسوولیت، مسوولیتی است که قانون مشخص کرده که اگر مسوول یا وزیر یا مدیری به ذی‌حسابی خود اعلام کرد این کار را انجام بدهد و آن امتناع کرد، می‌تواند بنویسد با مسوولیت اینجانب و آن ذی‌حساب مسوول است این کار را انجام دهد.

وی ادامه داد: آن مسوولیتی که آنجا پذیرفتم از باب رفع تکلیف از ذی‌حساب است نه خدای ناکرده در رابطه با مطلبی که قانون را دور زده باشیم یا مطلب دیگری را انجام داده باشیم. ذی‌حساب بنده گفت من نیاز به مجوز شما دارم، بنده هم نوشتم با مسوولیت اینجانب.

وزیر نفت با بیان این که در وزارت نفت بدون ریسک و مسوولیت نمی‌شود کار کرد، افزود: اگر مجلس فرصتی را بدهد که بنده در یک جلسه غیرعلنی و غیررسمی که مسائل آن به بیرون درز نکند، ریسک‌هایی که برای پیشبرد کار وزیری که رای اعتماد از شما گرفته انجام داده را می‌گویم و شما قطعا آن را تصدیق خواهید کرد، ولی ما این ریسک‌ها را کردیم.

وزیر نفت تامین سوخت را جزو وظایف این وزارتخانه دانست و گفت: نباید و نمی‌توانم اجازه دهم یک روز صف بنزین تشکیل و یک روز یک نیروگاه خاموش شود. استنباط بنده هم این بوده و یک رویه‌ای در سابق هم بوده که چند سال هم این رویه اجرا شده است. در دولت‌های قبلی هم بوده است. در زمان‌هایی که نیاز به فرآورده بیشتری بود فرآورده وارد می‌شده و برای اعداد و رقم‌ها مجوز از مجلس گرفته می‌شده است.

وی تصریح کرد: در جلسه گذشته دولت هم نامه‌ای خدمت دکتر داوودی و دولت دادم و در آنجا وضعیت واردات فرآورده را تشریح کردم و خواستم مراحل قانونی آن طی شود که امیدوارم این دغدغه مجلس که بنده از آن هم بی‌خبر نیستم، حل شود. 

کد خبر 75392

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز