لیونل مسی در تابستان ۲۰۲۱ بارسلونا را ترک کرد و اکنون ادعا شده که جرارد پیکه به متقاعد کردن باشگاه برای جدایی فوق ستاره آرژانتینی کمک کرده است.

مسی/ پیکه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از میرور، جرارد پیکه که بیش از یک دهه هم‌تیمی مسی در بارسلونا بود، دو سال پیش برای جدایی لیونل مسی از این تیم نقش تاثیرگذاری داشت.

مسی در تابستان ۲۰۲۱ پس از پایان دوران طولانی هم‌تیمی با غول‌های کاتالونیا، طی قراردادی دو ساله به پاری سن ژرمن پیوست. این یک خداحافظی پر از اشک از سوی ستاره آرژانتینی بود که به صورت شفاهی برای قرارداد جدید با بلوگرانا به توافق رسیده بود، اما معامله ممکن نشد.

بارسا به دلیل قوانین سختگیرانه مالی لالیگا و وضعیت نامطمئن باشگاه، نتوانست قرارداد فوق ستاره آرژانتینی را تمدید کند. مسی تا آخرین لحظه از این تصمیم مطلع نشد و شنیدن این خبر از خوان لاپورتا رئیس باشگاه، این بازیکن را متحیر کرد.

این آخرین سناریویی بود که بارسلونا می‌خواست اتفاق بیفتد و آنها تمام تابستان را صرف ارزیابی راه‌های تمدید اقامت این بازیکن کرده بودند. موضع آنها چه در ملأ عام و چه در برابر مسی این بود که قرارداد جدیدی امضا خواهد شد، اما در نهایت آنها متوجه شدند که این اتفاق نخواهد افتاد.

گزارشی در The Athletic ادعا کرده است که پیکه یک چهره کلیدی در متقاعد کردن لاپورتا بود که رفتن مسی اصلا چیز بدی نخواهد بود و باشگاه می‌تواند بدون فوق ستاره قدیمی خود هم رکورددار باشد و اوضاعش بهبود یابد.

پس از یک مسابقه سخت در اولین بازی در پاریس، مسی در این فصل ۱۹ گل به ثمر رسانده و ۲۰ پاس گل داده و از خوشحالی خود از سازگاری با زندگی در فرانسه در این فصل صحبت کرده است. با این حال، آینده او در پاری سن ژرمن مبهم‌تر از همیشه به نظر می‌رسد، زیرا مذاکرات قرارداد او توسط غول‌های لیگ یک متوقف شده است.

مسی در اوایل این ماه در جریان شکست تیمش مقابل لیون هو شد و این امر نشان‌دهنده روابط ناآرام بین این بازیکن و هواداران باشگاه بود. از آنجا که پاری سن ژرمن امسال بار دیگر از لیگ قهرمانان اروپا حذف شد، انتظار می‌رود در تابستان امسال تغییراتی در پروژه‌های آنها ایجاد شود.

در اوایل این ماه، روسای نقل و انتقالات بارسلونا تایید کردند که تماس‌هایی با مسی در مورد بازگشت احتمالی به نیوکمپ برقرار شده است. همچنین پیشنهادی برای فوق ستاره آرژانتینی از عربستان سعودی روی میز وجود دارد، اما او ترجیح می‌دهد در فوتبال اروپا بماند.

مسی از پاسخگویی به تماس‌های تلفنی از طرف مذاکره‌کننده نزدیک به لاپورتا خودداری کرده است. در همین حال، رئیس بارسا قصد داشت در جریان بازدید از جوایز توپ طلا در پاریس در ماه اکتبر با ستاره سابق خود دیدار کند، اما این تلاش‌ها ناموفق بود.

با این حال بارسا به تلاش‌های خود برای بازگشت مسی ادامه می‌دهد، به همین دلیل مجبور است پیش از فصل آینده پس‌انداز مالی قابل توجهی داشته باشد. 

کد خبر 753916
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha