همشهری آنلاین: حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در آستانه ربع قرن فعالیت اتحادیه انجمن‌های اسلامی شبه قاره هند و بیست و پنجمین دوره انتخابات این اتحادیه که با حضور نمایندگانی از دانشجویان ایرانی از سراسر کشور هند در 25 و 26 بهمن برگزار شد، پیامی صادر فرمودند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری متن این پیام که توسط حجت الاسلام محمدعلی نظام زاده نماینده ولی فقیه در امور دانشجویان ایرانی آسیا و اقیانوسیه در مراسم اختتامیه این دوره قرائت شد به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

دانشجویان عزیز
هر چه زمان به پیش میرود، امید ملت ایران به نسل جوانِ درس خوانده و بالنده اش بیشتر میشود. جوانان این ملت در همه‌ی میدانها توانسته اند برتریها و درخشندگیهای خود را به اثبات برسانند. سیاست دشمنانِ ایران آزاد و سرافراز، در دورانهای گذشته، از کار انداختن بازوی جوان کشور بوده است؛ با وسوسه های نومیدساز، با کشاندن به بیهودگی و فساد، و با بسیاری ترفندهای دیگر. این سیاست در دوران پس از انقلاب اسلامی نیز ادامه یافته و ابزارهای پیشرفته ی ارتباطات به کمک آن شتافته است.

ولی همّت و مسئولیت شناسی جوانان انقلاب نگذاشته است دشمنان ایران به هدف برسند. پیشرفتهای علمی، اجتماعی و سیاسی کشور و حال و هوای شوق و همّت در میان نسل جوان نمایشگر افقهای روشنی است که ملت ایران شایسته‌ی رسیدن به آن است.

عزیزان! با توکل به خدای حکیم و علیم و با فهم درستِ رسالتی که امروز بر دوش همه و بطور ویژه بر دوش جوانان است، راه آینده را هموار کنید. فراگیری و پژوهش و نوآوری را وظیفه بدانید، و نیازهای امروز و فردای کشورتان را در گزینش رشته های درسی و نیز در همه‌ی برنامه‌های خود در نظر بگیرید. آینده متعلق به شما است. برای ساختن آن از خداوند کمک بخواهید و همه‌ی تلاشتان را به کار برید.

سیدعلی خامنه‌ای

کد خبر 75369

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز