یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۵:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهوری پاکستان در مصاحبه با شبکه سی بی اس از تلاش این کشور برای نجات از طالبان خبر داد.

به گزارش بی بی سی، "آصف زرداری" رئیس جمهوری پاکستان در مصاحبه خود با کانال " سی بی اس" آمریکا اعلام کرد که کشورش برای نجات از طالبان در حال جنگ است.

به گفته وی تاثیر حضور طالبان اکنون در بسیاری از مناطق پاکستان دیده می‌شود و در عین حال این کشور نتوانسته است نیروهایش را افزایش دهد.

در این مصاحبه زرداری اعتراف کرد که معتقد است طالبان برای بدست گرفتن حکومت در این کشور تلاش می‌کند و به همین خاطر کشورش جنگ سختی را در پیش دارد.

به گفته وی طالبان به مرور زمان و در حالی که بسیاری از افراد در انکار به سر می‌بردند توانسته است به شهرهای بیشتری از این کشور رخنه کند.

او عنوان کرد که مردم تصور می‌کردند که طالبان ضعیف است و کاری را نمی‌تواند از پیش ببرد و با همین تصور نیروهای ارتش نیز افزوده نشدند و طالبان از همین نقطه ضعف استفاده کرده است.

زرداری که چند ماه پس از مرگ همسرش "بی نظیر بوتو" به سمت خود رسید به مرگ همسرش اشاره کرد و گفت وی مادر فرزندانش را در جنگ با طالبان از دست داده و به همین خاطر این موضوع بسیار مهم است که این مصیب‌ها بار دیگر تکرار نشود و طالبان نتواند بر زندگی مردم کنترل داشته باشد که این همان چیزی است که آنها در پی آن هستند.

برخورد موشک آمریکایی در مرز پاکستان و افغانستان روز گذشته دست کم 30 شبه نظامی طالبان را از پا در آورد. [سابقه خبر]

کد خبر 75344

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز