کمپانی استایلراید مشخصات مدل اسکوتر برقی فولادی تاشو خود را اعلام کرد.

اسکوتر

در سال ۲۰۲۰ اولین بار در مورد SUS۱ شنیدیم، یک نمونه اولیه اسکوتر برقی فولادی تاشو که توسط استارتاپ سوئدی «استایلراید» ساخته شده است. این شرکت در حال حاضر مشخصات کامل و قیمت نسخه تولیدی خودرو به نام استایلراید ۱ را اعلام کرده است.
 

تصاویر| اسکوتر برقی تاشوی سوئدی | سبک، ارزان و کارآمد


به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از نیو اطلس، در حالی که بدنه اصلی SUS۱ از چند بخش از ورق های فولادی ضد زنگ تا شده به صورت رباتیک تشکیل شده بود، بدنه الهام گرفته از اوریگامی استایلراید ۱ تنها از یک ورق ساخته شده است. در مقابل، اکثر اسکوترها از یک قاب فلزی لوله‌ای جوش داده شده تشکیل شده‌اند که توسط پانل‌های بدنه پلاستیکی پوشانده شده است.

تصاویر| اسکوتر برقی تاشوی سوئدی | سبک، ارزان و کارآمد

کمپانی استیلراید ادعا می‌کند که تکنیک تولید منحصربه‌فرد اسکوتر این کمپانی منجر به کار دستی کمتر در سالن مونتاژ، هدر رفت مواد کمتر، دستیابی به مجموع وزن کمتر و توانایی تولید در کارخانه‌های کوچک منطقه‌ای می‌شود. تولید منطقه‌ای این اسکوتر  باعث کاهش حمل و نقل مواد خام و کاهش هزینه‌های نهایی تولید می‌شود.

تصاویر| اسکوتر برقی تاشوی سوئدی | سبک، ارزان و کارآمد

به طور دقیق تر، این شرکت بیان می‌کند که در مقایسه با اسکوترهای سنتی مشابه، استایلراید ۱، حدود  ۴۰ درصد سبک تر است به علاوه ۷۰ درصد اجزای ساختاری کمتر، ۲۰درصد هزینه مواد کمتر و ۲۵درصد هزینه تولید کمتر دارد.

تصاویر| اسکوتر برقی تاشوی سوئدی | سبک، ارزان و کارآمد

البته، استایلراید  ۱ نیز بسیار جالب به نظر می رسد. و به عنوان یک نکته جانبی، تمام ضایعات فولاد و خود بدنه ۱۰۰ درصد قابل بازیافت هستند. این اسکوترکه اکنون به عنوان یک موتورسیکلت برقی سبک طبقه‌بندی می‌شود، دارای یک موتور توپی عقب است که حداکثر گشتاور ۲۸۰ نیوتن متر  تولید می‌کند و حداکثر سرعت آن به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. نیروی استایلراید ۱ توسط یک بسته باتری لیتیوم یونی ۵۱ ولت / ۵.۱ کیلووات ساعت تامین می شود که ادعا می شود برای بردی در حدود ۱۲۰ کیلومتر در هر شارژ چهار ساعته مناسب است.

بیشتر بخوانید:


سایر ویژگی‌های این اسکوتر عبارتند از: چرخ های ۹x ۳۳ سانتیمتری، ترمزهای دیسکی ISR با سیستم ترمز ضد قفل دو کاناله Continental، به علاوه سیستم تعلیق جلو و عقب. طبق گزارش‌ها، وزن ۱۳۰ کیلوگرم به همراه همراه  با باتری است.

کد خبر 753327

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha