شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۶:۱۷
۰ نفر

گروه حوادث: سارق سابقه‌دار برای فرار از دست پلیس بعد از هر سرقت چهره‌اش را تغییر می‌داد.

این مرد بعد از دستگیری به سرقت در شهرهای مختلف کشور اعتراف کرد.راز سرقت‌های این مجرم سابقه‌دار زمانی فاش شد که مردی با مراجعه به پلیس ادعا کرد 2 سارق حرفه‌ای بعد از فریب او تمامی پول‌هایش را به سرقت برده‌اند.

این مرد به ماموران گفت: در یکی از پایانه‌های مسافربری در غرب تهران بودم که خودروی زانتیایی مقابلم توقف کرد. 2 مرد که سوار این خودرو بودند با نشان دادن کارت شناسایی خود را مامور معرفی کردند و مدعی شدند که من مواد‌مخدر مصرف کرده‌ام و به همین خاطر قصد بازرسی بدنی مرا دارند.

آنها بعد از بازرسی لباس‌هایم، حدود 10 میلیون تومان چک‌پول را که به تازگی از بانک گرفته بودم به سرقت بردند و بعد از آنکه سوار خودروی خود شدند، پا به فرار گذاشتند.

با شکایت این مرد، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره 5 پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفت و تحقیقات پلیسی برای شناسایی سارقان مامورنما آغاز شد.

از آنجا که این شگرد سرقت ویژه مجرمان طایفه فیوج بود، ماموران احتمال دادند که این سرقت نیز از سوی همین مجرمان صورت گرفته است. بنابراین عازم بانکی شدند که مرد مالباخته چک‌پول‌ها را از آنجا دریافت کرده بود.

کارآگاهان که احتمال می‌دادند سارقان طعمه‌ خود را در بانک شناسایی کرده باشند به بررسی فیلم‌های ضبط‌شده توسط دوربین‌های مداربسته بانک پرداختند و در این میان متوجه 2 مرد شدند که مالباخته را هنگام دریافت چک‌پول‌ها زیر نظر داشتند.

با به دست آمدن چهره‌ 2 مرد مرموز، مالباخته به اداره آگاهی دعوت شد و وقتی فیلم ضبط شده توسط دوربین‌های مداربسته بانک را دید، با دیدن 2 مرد مرموز شوکه شد.

او که تصور نمی‌کرد سارقان او را از داخل بانک زیر نظر داشته‌اند با مشاهده چهره‌ آنها مدعی شد که مردان مرموز همان کسانی هستند که خود را مامور معرفی کرده و بعد از بازرسی بدنی او، پول‌هایش را به سرقت برده‌اند.

با این سرنخ، تحقیقات پلیسی وارد مرحله تازه‌ای شد و کارآگاهان که تصویر سارقان مامور نما را در اختیار داشتند با بررسی پرونده‌های مجرمان سابقه‌دار طایفه فیوج، موفق شدند هر دوی آنها را شناسایی کنند.

در جست‌وجوی سارق هزارچهره‌

با این اطلاعات، جست‌وجو برای دستگیری سارقان سابقه‌دار آغاز شد و ماموران در ادامه تحقیقات دریافتند یکی از آنها یک تبهکار حرفه‌ای است که برای فرار از دست پلیس مدام چهره‌اش را تغییر می‌دهد.

کارآگاهان که توانسته بودند یکی از پاتوق‌های اصلی این مرد را در حوالی هشتگرد شناسایی کنند، آنجا را زیر نظر گرفتند و مدتی بعد موفق شدند متهم را که بعد از سرقت میلیونی، چهره‌اش را تغییر داده بود، دستگیر کنند.

با کشف وسایل و تجهیزات جعل پلاک خودرو، تعدادی قمه، یک فقره چک و کارت‌های شناسایی جعلی در مخفیگاه مرد سارق، وی به اداره آگاهی انتقال یافت و در بازجویی‌ها گفت: من و همدستم با پرسه زدن در مراکز تجاری مثل بانک‌ها، نمایشگاه‌های اتومبیل‌ و دفاتر ثبت اسناد، افرادی که پول زیادی همراه خود داشتند را شناسایی و شروع به تعقیب آنها می‌کردیم.

وقتی آنها به محل مناسبی می‌رسیدند، راهشان را سد می‌کردیم و با نشان‌دادن کارت شناسایی جعلی مدعی می‌شدیم مامور پلیس هستیم. سپس به بهانه اینکه به آنها مشکوک هستیم شروع به بازرسی بدنی طعمه‌هایمان کرده و بعد از سرقت‌ پول‌هایشان پا به فرار می‌گذاشتیم.

بعد از هر سرقت، به خاطر اینکه من سوابق مجرمانه زیادی داشتم، با گریم و استفاده از عینک و کلاه، چهره‌ام را تغییر می‌دادم تا بتوانم به راحتی چک‌های مسروقه را نقد کنم.

سارق همیشه در سفر

سرهنگ عباسعلی محمدیان - رئیس پلیس آگاهی تهران - با بیان این خبر گفت‌: بعد از اظهارات این متهم 20 نفر از کسانی را که طعمه او و همدستش شده بودند با مراجعه به اداره آگاهی وی را به‌عنوان سارق اموالشان شناسایی کردند.

این در حالی است که مرد سارق مدعی شده سرقت‌های خود را بیشتر در شهرهای تهران، مشهد، قم، اصفهان، اردبیل و شهرهای شمالی کشور انجام داده است.

وی با بیان اینکه اعضای این باند تمامی سرقت‌هایشان را با استفاده از خودروی زانتیای نقره‌ای، پژو 206 خاکستری، پژو پرشیای نقره‌ای و پراید سفید رنگ انجام داده‌اند، افزود: از آنجا که احتمال می‌رود این متهم در سرقت‌های بی‌شماری دست داشته باشد، قاضی قریشی‌زاده دادیار شعبه ششم دادسرای ناحیه 27 تهران دستور چاپ عکس بدون پوشش وی را صادر کرده و از شاکیان احتمالی خواسته است برای شکایت به شعبه ششم دادسرای ناحیه 27 تهران یا اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

کد خبر 75316

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز