انتخاب کمپانی «جنسیس» که سازنده یکی از لوکس‌ترین برندهای هیوندای است، به عنوان بهترین شرکت خودروسازی یک شوک بزرگ بود. مایک رادرفورد در گزارشی برخی از شگفتی‌های جوایز بهترین خودروهای سال را منعکس کرده است.

جنسیس

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از اوتو اکسپرس، وقتی ده‌ها طراح خودرو، مهندسان مشهور، غول‌های صنعت خودروسازی، ستارگان فرمول ۱ و تلویزیون، روزنامه‌نگاران و دیگر متخصصان رسانه‌ها باید سه خودروی برتر سال را از نظر خود نام ببرند، چه اتفاقی می‌افتد؟

در ابتدا، داوران بیشتر درباره معیارهای انتخاب بهترین خودروساز و خودروی سال، سؤال دارند تا پاسخ. پرسش‌هایی نظبر اینکه آیا خودروها باید زیر یک قیمت مشخص باشند؟ آیا باید در تیراژ زیاد تولید شده باشند؟  آیا باید در طول سال اخیر دربیش از یک قاره فروخته شده باشند؟

اما انتخاب بهترین خودروهای سال روندی ساده، منصفانه و دموکراتیک‌ تری از این پرسش‌ها و مسایلی که مطرح شد دارد. هیات داوران منحصر به فرد، غیر وابسته و بی طرف ما به سادگی سه مدل خودرو (یا کمتر) ارزان یا گران، سریع یا کند و کاملا جدیدی را که بیشتر تحت تأثیر قرارشان داده را انتخاب خواهند کرد. به همین دلیل است که طراحان مشهوری فرانک استفنسون و فابیو فیلیپینی (به‌علاوه تام هارتلی، یکی از فروشندگان خودرو در بریتانیا) به فراری‌های گران‌قیمت رأی دادند. مدیر عامل سابق آستون مارتین، دکتر اندی پالمر و من واقعاً نتوانستنیم در مقابل رای دادن به سیتروئن  Ami که  قیمت آن به ارزانی یک پاکت سیب زمینی سرخ کرده است و سرعت آن تقریبا برابر با یک حلزون است، مقاومت کنیم!

مفتخرم که بگویم شیرو ناکامورا ( غول طراحی سابق در نیسان و اینفینیتی) و اوکیو کاتایاما (از رانندگان افسانه‌ای فرمول ۱  و مسابقات رانندگی له مان) به عنوان داور در فصل ۲۴-۲۰۲۳ به ما ملحق شدند، این دو علاقه خود را به دو یا سه مدل مرسدس بنز و نیسان‌های هنری ابراز کردند. برعکس، تیم شاو و فوز تاونشند، کمدین‌هایی که برنامه تلویزیونی Car SOS آنها در سراسر جهان پخش می‌شود، دیدگاه‌های کاملا مخالفی داشتند.

جالب اینجاست که بسیاری از روزنامه‌نگاران برجسته خودرو به خودروهای مدل چینی رای داند. برای مثال، ری ماسی سردبیر موتور دیلی میل به MG۴ امتیاز بالایی داد، در حالی که استیو فاولر از این محله به BYD Atto ۳ رای داد تا به میان سه خودروی برتر سال راه پیدا کند.

شوک بزرگ ۲۰۲۳ در صنعت خودرو | این برند بهترین کمپانی خودروساز شد

تغییر غیرمنتظره دیگر این بود که خودروهای تولید کمپانی جنسیس ، تعداد زیادی رای به دست آورد. در این میان GV۶۰  محبوب ترین خودروی تولید کمپانی جنسیس نام گرفت.  به این دلیل و دلایل دیگر، این شرکت با کسب عنوان بهترین شرکت خودرو سازی سال  در حالی که عمر زیادی از تاسیس آن نمی‌گذرد، شوک بزرگ سال را فراهم کرد. فولکس واگن فقط برای چند مدل رای دریافت کرد، اما مهم نیست «آی دی. باز» عنوان بهترین خودروی سال را به دست آورد. که به نظر من هم انتخاب درستی بود.
در سایر رده‌های، جزئی تر، اما همچنان مهم، Dacia Jogger (بهترین معامله)، MG۴ (بهترین خودروی برقی و مقرون به صرفه)؛ تویوتا GR۸۶ (بهترین خودروی اسپرت و مقرون به صرفه)؛ سیتروئن آمی (بهترین خودروی چهار چرخ) و VW ID. Buzz Cargo (بهترین ون برگرفته از خودرو)، لقب گرفتند.
بنابراین به آلمان و کره برای بزرگ‌ترین و مهم‌ترین برندگان برترین رده‌های سال تبریک می‌گویم. رومانی، چین، ژاپن و فرانسه نیز به دلیل پیروزی‌های خود در سایر رده‌ها نیز شایسته تقدیر هستند.

کد خبر 752859

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha