قایق برقی کائبون ساخته شده از فیبر کربنی آنقدر سبک است که می‌‍توان به راحتی آن را روی سقف ماشین به سمت آب حمل کرد.

کائبون

به گزارش همشهری آنلاین و به نفل از نیو اطلس، قایق برقی  Kaebon EB Eins (One) که برای کمترین وزن ممکن بهینه‌سازی شده، یک قطعه صاف و یکپارچه از فیبر کربن است که برای سر خوردن بی‌صدا در آب طراحی شده است. این قایق بسیار سبک وزن است، در واقع می‌تواند مانند یک «کانو» روی  سقف یک خودروی شاسی بلند سوار شود. شکل شیک آن تضمین می‌کند که قایقران‌ها از گذران وقت خود در آب لذت ‌ببرند و تا حد امکان از آن لذت می‌برند.

قایق برقی روی سقف خودرو | یک طرح خارق‌العاده که به آسانی حمل می‌شود


شرکت «کائبون» در مونیخ آلمان در سال ۲۰۲۱ توسط «کای کراوس»، با اهداف صریح ساخت سبک ترین قایق های موتوری در جهان و پیشبرد فناوری پاک و پایدار قایقرانی تاسیس شد. کراوس و شرکتش به دستاوردهایی در زمینه کاهش وزن در هواگردهای صنایع هوافضا و خودروهای با کارایی بالا با استفاده از کامپوزیت پیشرفته دست یافته است. در همین راستا اولین قایق کائبون،از فیبر کربنی با هسته فوم خلاء ساخته شده است که به دلیل ترکیبی از وزن کم، استحکام و دوام آن به عنوان محصولی ممتاز از این کمپانی انتخاب شده است.

قایق برقی روی سقف خودرو | یک طرح خارق‌العاده که به آسانی حمل می‌شود


بهینه‌سازی نوآورانه وزن منجر به تولید یک قایق برقی ۵.۳ متری با وزنی در حدود ۸۹ کیلوگرم می‌شود، از همین رو قایق کائبون برای حمل روی سقف یک خودرو به اندازه کافی سبک است. رانندگان می‌خواهند مطمئن شوند که در هنگام حمل قایق وسیله نقلیه آن‌ها می‌تواند وزن قایق را تحمل کند و همچنین بتواند از سر خوردن محموله  مراقبت کنند، اما هدف اصلی رانندگان این است که بتوانند با یک خودروی چهار نفره شیک به سمت آب حرکت کنند. قایق موتوری روی سقف خودرو  بدون نیاز به تریلر و یدک کش مطمئنا می‌تواند یک قایق جذاب باشد.

بیشتر بخوانید:


کائبون حداکثر سرعت تخمینی  این قایق را منتشر نکرده است، اما می‌گوید برای ۴۵ دقیقه با عملکرد کامل و سرعتی و تا ۱۰ ساعت در زمان حرکت آهسته، شارژ باتری کافی خواهد داشت. یک شارژر استاندارد، ظرف ۱۰ ساعت، شارژ باتری قایق را از ۰ تا ۱۰۰ درصد می رساند، در حالی که شارژر سریع تر این قایق در کمتر از دو ساعت این کار را انجام می دهد.

کد خبر 752623

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha